Decizia de distribui sau nu o postare pe o rețea de socializare poate genera o „supraîncărcare cognitivă”, care afectează procesul de reţinere efectivă a subiectului postării şi are efecte negative pe termen lung, scrie The Independent.
Potrivit studiilor citate de publicaţia britanică, distribuirea de articole și postări pe reţelele de socializare prosteşte oameniiCercetătorii chinezi au descoperit că simpla acţiune de a „distribui” postări pe rețele de socializare afectează capacitatea oamenilor de a percepe conţinutul mesajului.
„Cei mai mulţi oameni nu publică idei originale. Pur şi simplu distribuie ce au citit la prieteni. Dar ei nu-şi dau seama că această activitate are efecte sencundare”, spune profesorul Qi Wang, expert în evoluţia omului.
Două grupuri de studenţi chinezi au privit o serie de mesaje pe mai multe reţele de socializare din China. Un grup a putut alege dacă să distribuie mesajul sau pur şi simplu să treacă la următorul. Al doilea grup nu a avut voie să distribuie mesajele.
Apoi, studenţii au fost testaţi în legătură cu conţinutul mesajelor. Grupul care a trebuit să decidă dacă redistribuie sau nu mesajele, a dat aproape de două ori mai multe răspunsuri greşite faţă de grupul care doar a citit textele. Studenţii din primul grup au greşit în principal mesajele pe care le-au redistribuit.
Cercetătorii spun că această problemă ar putea fi cauzată de „supraîncărcarea cognitivă” generată de nevoia de a decide dacă distribuie sau nu mesajul.
Celor două grupuri li s-a mai dat de citit un articol dintr-o revistă de ştiinţă, pentru a vedea cât de bine înţeleg textul respectiv. Grupul care a distribuit mesaje a avut performanţe mai slabe decât ceilălalt.
Realizatorii studiului spun că reţelele de socializare ar trebui regândite pentru a ajuta oamenii să înţeleagă mai bine conţinutul mesajelor, în loc să fie preocupaţi de luarea deciziei de a distribui sau nu.