sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialPremieră: S-a descoperit prima femelă însărcinată de Tyrannosaurus Rex

Premieră: S-a descoperit prima femelă însărcinată de Tyrannosaurus Rex

A fost descoperită o femelă de Tyrannosaurus Rex însărcinată, ceea ce va face puţină lumină în evoluţia depunerii de ouă, ca şi în ceea ce priveşte diferenţele de gen la dinozauri. Rămăşiţele ar putea conţine şi ”Sfântul Pocal” al fosilelor de dinozauri: ADN, scrie Discovery News.

„Există unele dovezi că sexistă şansa ca anumite fragmente de ADN să se fi conservat în fosilele de dinozaur, dar asta rămâne de văzut”, a declarat Lindsey Zano, cercetător la Universitatea de stat din Carolina de Nord.

Până acum s-a confirmat doar că specimenul de T. Rex, găsit în Montana şi având o vechime de 68 de milioane de ani, are conservat un os medular care atestă că exista o sarcină. Osul medular există la femelele de dinozaur numai înainte şi în timpul depunerii de ouă. Tocmai în acest tip de os   s-ar putea să se fi conservat o secvenţă de ADN.

„Acesta este un ţesut special construit dintr-un depozit de calciu, chiar înainte de depunerea ouălor. Scopul existenţei acestui ţesut este ca păsările să nu fie nevoite să extragă calciu din partea principală a oaselor lor pentru a construi coaja ouălor, slăbind astfel propriul organism, a explicat Lindsey Zano. Imediat după depunerea ouălor, acest ţesut dispare complet.”

Confirmarea prezenţei acestui ţesut le permite cercetătorilor să determine genul fosilei şi aduce puţină lumină în evoluţia depunerii de ouă la păsările de astăzi.

Producția de cărbune a scăzut