sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialVIDEO: APOCALIPSA descoperită de români

VIDEO: APOCALIPSA descoperită de români

NASA a anunțat recent că e în căutare de voluntari care vor să vâneze asteroizi. Dar inițiativa lor nu este nouă. Mai exact, din 2007, există un proiect European numit EURONEAR (European Near Earth Asteroids Research) care a atras sute de tineri din țări din toată Europa, inclusiv din România. Echipa de tineri români care s-a implicat în proiect a fost coordonată de mai mulți profesori doctori și astronomi din țară, printre care fondatorul proiectului, dr. Ovidiu Văduvescu, astronom profesionist și manager al Telescopului Isaac Newton din La Palma  și Valentin Grigore, președinte al Societății Astronomice de Meteori din România.

Echipa de lucru a proiectului, printre care se află și tineri români (studenți și elevi de liceu) au descoperit în doar câteva luni peste o sută de asteroizi noi, cinci dintre aceștia fiind asteroizi din categoria NEA (Near Earth Asteroids), adică asteroizi care se apropie de Pământ și care prin acest fapt pot deveni potențial periculoși, cu efect devastator pentru planeta nostră în cazul unui posibil impact.

Romania Iiberă a reușit să stea de vorbă telefonic cu Valentin Grigore care ne-a oferit informații despre unul dintre asteroizii periculoși pentru viața de pe Terra.

“Echipa din România și-a desfășurat munca de cercetare analizănd observațiile făcute pe telescoape mari, cu diametrul oglinzii de peste 2 metri, situate in Chile și La Palma – Canare. Majoritatea asteroizilor noi descoperiți se află în centura principală de asteroizi, situată între Marte și Jupiter, dar au fost descoperiți și 5 asteroizi NEA, care au orbite diferite, ce pot trece prin apropierea Pământului, ne-a explicat Valentin Grigore.

Asteroizii sunt corpuri cereşti cu dimensiuni de la câteva zeci de metri până la sute de kilometri, cel mai mare, Ceres, având un diamentru de 975 kilometri. Majoritate gravitează în jurul Soarelui, dar o parte dintre ei ajung să se apropie de Pământ și să se intersecteze cu orbita planetei noastre. Asteroidul descoperit de echipa de români se apropie de Pământ la o distanță de 0.3 unități astronomice.