Bananele au beneficii, dar nu la micul dejun

de Antonia Deak , 23 februarie 2016 - stire actualizata la ora 21:55, 23 februarie 2016
Bananele au beneficii, dar nu la micul dejun

Dincolo de gustul plăcut, bananele sunt alimente cu numeroase efecte pozitive asupra sănătăţii, însă nu şi dacă sunt consumate dimineața.

Datorită conţinutului de potasiu, fibre, aminoacid triptofan şi vitamine C şi B6, bananele sunt o oază de sănătate în dieta fiecăruia dintre noi. O banană medie, de aproximativ 126 de grame, conţine 110 calorii, 30 de grame carbohidraţi, un gram de proteine, 450 mg de potasiu, 3 g de fibre. Fructul nu conţine grăsimi, colesterol sau sodiu. De asemenea, o banană mai conţine 3 mg de mangan, 3 mg de fier, 9 mg de vitamina C şi 5 mg de vitamina B6.

Pentru cei care dimineața nu au timp sau chef să mănânce un mic dejun așezați la masă, o banană pare ideea salvatoare. Însă bananele ar fi de fapt cea mai proastă alegere pentru sănătate, scrie site-ul 7sur7.be, citat de Agerpres.

Conform doctorului Daryl Gioffre, creatorul AlkaMind, program de dietă de detoxifiere ce vizează păstrarea corpului la un nivel cât se poate de puțin acid prin consumul de alimente potrivite, bananele, fructe care par atât de sănătoase, sunt de fapt dăunătoare sănătății atunci când nu sunt consumate la momentul potrivit.

Deși bogate în potasiu, fibre și magneziu, bananele conțin și mult zahăr. Potrivit doctorului Gioffre, acest lucru subminează regimul alimentar din cursul întregii zile. Deși o banană oferă o reală înviorare, numai consumarea ei la micul dejun nu asigură energia necesară până la prânz. În plus, zahărul pe care îl conține are ca efect acidifierea corpului, ceea ce poate duce la o inflamație sau la o indigestie.

Bananele își schimbă pro­prie­tățile nutritive pe măsură ce se coc. Astfel, în timp ce se coc ele devin mai dulci, pentru că există enzime în banană care încep să descompună amidonul în zaharuri (monozaharide, dizaharide), care, evident sunt foarte dulci. Acest lucru face ca banana să fie mult mai ușor digerată, dar organismal va aborbi imediat zahărul și îl va distribui către sânge.

Puteţi evita acest aport de zaha­ruri prin ţinerea bananelor la frigider, lucru care duce la încetinirea procesului de coacere. Însă temperatura rece înnegreşte coaja acestora. În plus, fructele păstrate alături de banane în frigider se pot coace mai repede. Nu este recomandată depozitarea în pungi din plastic şi nici în cutii din plastic, pentru că şi acest lucru accelerează procesul de coacere.  

Comentarii

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook