17.3 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăSpecial1 din 10 români îşi amenajează locuințele cu ajutorul designerilor de...

1 din 10 români îşi amenajează locuințele cu ajutorul designerilor de interior

Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline, din ce în ce mai mulți români apelează la serviciile designerilor de interior în proiectele de amenajare ale locuințelor, însă raportul calitate – preț rămâne elementul decisiv în achiziționarea produselor.

„În 2014 am remarcat o creștere a importanței acordate design-ului atat în cazul locuințelor individuale, cât şi proiectelor de mai mare anvergură cum sunt mall-urile sau clădirile de birouri. Astfel, peste 10% dintre români apelează la specialiști – arhitecți sau designeri de interior – și respectă indicațiile acestora legate de produsele recomandate, comparativ cu anii trecuţi, când alegerile se bazau pe preferinţele personale, fără să ţină cont de părerea unui consultant în domeniu”, a declarat Oana Toader, Business Developer Kuma România.

Raportul calitate-preț rămâne însă criteriul principal de alegere, iar românii se află tot mai des în căutarea unor produse certificate, rezistente și durabile deoarece au învățat importanța acestor aspecte și au înțeles că un produs ieftin aduce cu sine și probleme în ceea ce priveşte calitatea.

„În cazul lavoarelor, posibilitatea de a personaliza forma și dimensiunea acestora, precum și varietatea gamei de culori, design-ul deosebit și rolul funcțional al produsului, sunt cele mai importante criterii care determină comportamentul de achiziţie al românilor”, a subliniat Oana Toader.

Potrivit Kuma România, criteriile de achiziție diferă şi în funcție de tipologia proiectului. Astfel, pentru segmentele office și hotelier, clienții doresc, în primul rând, lavoare cu dimensiuni pe comandă și forme atipice. Pentru băile publice se mizează pe blaturi generoase și boluri multiple, cu mai multe baterii. În cazul spitalelor, cerința obligatorie este igiena, unde specialiștii Kuma recomandă produse cu suprafețe speciale, tratate antibacterian.

„Spațiile publice necesită produse cu proprietăți superioare, care să reziste bine uzurii cauzate de folosirea intensivă. Folosind un produs de calitate inferioară, economia făcută inițial la achiziție dispare rapid dacă produsul necesită reparații sau înlocuire”, a mai spus Oana Toader.

Referitor la clienții particulari, Kuma România observă preferința acestora pentru produse de calitate, care să-și păstreze caracteristicile în timp și care au un design deosebit.

Proiectele anului pentru Kuma

La final de an, portofoliul companiei a crescut cu alte zeci de proiecte, două dintre cele mai importante fiind amenajările pentru Centrul de Afaceri din Pitești și Sala Polivalentă din Cluj. Pentru aceste proiecte au fost livrate 62 lavoare personalizate, cu un design deosebit, boluri multiple și lungimi cuprinse între 150-360 cm. 

Conform companiei, ambele proiecte au fost derulate prin intermediului unui nou dealer – Bravo Group, iar criteriile de bază pentru aceste investiții au fost rezistența, durabilitatea produselor și posibilitatea companiei de a produce dimensiuni specifice, pe comandă.

Cele mai citite

Klaus Iohannis a promulgat legea privind jocurile de noroc

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, miercuri, legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a...

Ucraina a conceput un submarin electric ce va putea lansa torpile

Inginerii ucraineni dezvoltă un nou submarin care poate lansa torpile, potrivit Kyiv Post, conform monitorulapararii.ro. Ambarcaţiunea, cunoscută sub numele de „Kronos", a fost testată cu...

România, a doua cea mai mare creștere a intenției de vot la europarlamentare

România a înregistrat a doua cea mai mare creştere a intenţiei de vot la alegerile europene din acest an faţă de 2019, după Cehia,...
Ultima oră
Pe aceeași temă