13.9 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialAmbiente 2015, lansat la Bucureşti. Interviu cu vicepreşedintele târgului, Nicolette Naumann. Tinerii...

Ambiente 2015, lansat la Bucureşti. Interviu cu vicepreşedintele târgului, Nicolette Naumann. Tinerii designeri pot aplica până la 22 octombrie

Ediţia 2015 al celui mai important târg din domeniul bunurilor de larg consum cu accent special pe decoraţiuni şi accesorii pentru casă, Ambiente, se va desfăşura în perioada 13 – 17 februarie la Frankfurt, gazdă fiind, ca deobicei,  spectaculosul Centru Expoziţional din acest oraş, unul dintre cele mai mari şi interesante din Europa. Pentru prima dată, conferinţa de presă dedicată acestui eveniment s-a desfăşurat la Bucureşti iar prezentarea viitoarei ediţii a fost făcută de Nicolette Naumann, vicepreşedinte al târgurilor Ambiente şi Tendence.

Peste 4700 de firme expozante provenind din aproape 90 de ţări se vor regăsi la acest târg care, aşa cum arată cifrele, este în continuă dezvoltare:  cele mai multe produse noi, cel mai internaţionalizat (expozanţi şi vizitatori din 5 continente), cel mai trendy (aici se fixează tendinţele pentru următoarea etapă). “Ambiente este o platformă de business pentru industria de bunuri de larg consum care nu are rival la ora actuală. Produse din peste 90 de ţări expuse pe o arie ce depăşeşte pe cea a 46 terenuri de fotbal, iată un show de la care nu are voie să lipsească nimeni din domeniu. Iar  Ambiente nu este numai o platform ideală de lansare a noilor produse ci şi locul de desfăşurare a numeroase evenimente ca: presentări de tendinţe, concursuri şi ceremonii de premiere, programe promoţionale pentru tineri designeri”, a declarant  Nicolette Naumann la conferinţa de presă.

Am profitat de prezenţa oficialului Messe Frankfurt, de altfel un extrem de plăcut interlocutor, care a răspuns  extrem de amabil la  întrebările noastre, adăugând şi câteva amănunte picante.

Referitor la o competiţie a târgurilor internaţionale pe domeniul home&deco, desigur că “Maison&objet, târgul de la Paris, care se desfăşoară într-o periodă apropiată de Ambiente, are în continuare o forţă deosebită, mai cu seamă în ceea ce priveşte aranjamentele/set-up-urile, la care francezii sunt foarte tari, inclusiv pe diferitele funcţiuni ale casei, cu mobilier, accesorii şi alte decoraţiuni, precum şi în ceea ce priveşte materialele textile. În ceea ce ne priveşte, noi avem un târg specializat pe materiale textile (heimtextil, n.red) care se desfăşoară şi el la începutul anului, iar în ceea ce priveşte Ambiente sectorul Dining este imbatabil cum deasemenea este şi volumul de soluţii, obiecte şi accesorii prezent la târg”.

România, ţară viitoare parteneră la Ambiente? ”Ideea unei ţări partenere este ca în urma  cunoaşterii reciproce cu ocazia târgului, ţara parteneră să devină piaţă importantă de desfacere pentru Germania iar, la rândul său, piaţa germană să cunoască o cerere semnificativă  de produse home&deco ale ţării partenere. Aşa s-a întâmplat când ţara parteneră a fost Franţa sau Japonia, în anii precedenţi, şi avem mari speranţe că aşa se va întîmpla şi la ediţia 2015 cu ţara parteneră Statele Unite. Deasemenea este important ca ţara parteneră să poată furniza o personalitate de geniu – designer, architect, mare vedetă, care să polarizeze interesul  sutelor  de mii de oameni implicaţi în eveniment. Din acest punct de vedere, prezenţa marii actriţe Catherine Deneuve a fost un exemplu grăitor” (n. red. Evenimentul a fost pe larg prezentat în paginile publicaţiei noastre iar ideea de ţară parteneră a fost preluată şi de alte târguri, cum este cazul ISH, târgul de instalaţii, organizat tot de Messe Frankfurt).

În continuare, atît la Ambiente cât şi la Tendence, profesorul Hansjerc Maier-Aichen va asigura tururi informale ale târgului, punctând aspecte şi tendinţe relevante cu comentarii deosebit de interesante 9a se vedea şi interviul acordat publicaţiei noastre la Ambiente, ediţia 2012).

În România  sunt  numeroşi tineri designeri deosebit de talentaţi care ar putea face o  figură frumoasă la Ambiente sau Tendence la secţiunea Talents unde pot beneficia de stand gratuit dacă sunt selectaţi în urma aplicării. Se întâlnesc la această secţiune numeroşi tineri din Extremul Orient dar şi din Polonia, Cehia, Slovenia, Ţările Baltice, nu însă şi din România. “Aceşti tineri trebuie să îşi dezvolte şi aptitudini de comunicare şi business. În primul rând trebuie să aplice, să încerce iar noi îi vom selecta întotdeauna pe cei mai buni şi aceştia vor sta în aceeaşi zonă cu branduri celebre ca de exemplu Alessi”.

 Reamintim termenele de aplicare pentru Ambiente şi Tendence precum şi siteurile unde pot aplica:

pentru Ambiente 2015, termen-limita: 22 octombrie 2014 pe https://ambiente.messefrankfurt.com/frankfurt/en/aussteller/events/talents/anmeldung.html

pentru Tendence 2015, termen-limita: 15 april 2015 pe https://tendence.messefrankfurt.com/frankfurt/en/aussteller/events/talents/anmeldung.html

Cele mai citite

Iohannis o poate acuza pe Andra că i-a furat opera “Pas cu pas”

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Dacă își tot vede năruit visul de a ajunge secretar general al Alianței Atlanticului de Nord (NATO), iar cu meditațiile nu...

Zona din fața casei – amenajări necesare pentru a completa estetic și funcțional spațiul

În fața casei tale, există o zonă care poate fi un spațiu deosebit pentru a-ți...

Iohannis o poate acuza pe Andra că i-a furat opera “Pas cu pas”

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Dacă își tot vede năruit visul de a ajunge secretar general al Alianței Atlanticului de Nord (NATO), iar cu meditațiile nu...
Ultima oră
Pe aceeași temă