7.9 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialGrupul ARCON a crescut la 2 luni cu 23 de procente

Grupul ARCON a crescut la 2 luni cu 23 de procente

Grupul ARCON, unul dintre cei mai importanţi jucători din zona producţiei de termo și hidroizolaţii, a început anul în creştere datorită unui efort susţinut pe toate direcţiile de business, în ţară şi la export. „2015 a început bine pentru noi, avem o creştere de 23 de procente faţă de perioada similară a anului trecut. Evoluţia pozitivă este datorată unei uşoare dezmorţiri a pieţei, dar şi introducerii în reţeaua de distribuţie a noii game de adezivi si mortare uscate ARCO” declară Ioan Ţiţeiu, director general al Grupului ARCON. Grupul ARCON intră în 2015 cu companiile sale din Bucureşti, ARCON Amvic şi ARCON Corina Gealan, deja restructurate.

"Manifestăm un optimism rezervat şi credem că trendul ascendent nu poate fi menţinut fără investiţii directe în economie din partea statului sau prin programe de stimulare a investiţiilor private. Varianta îmbunătăţită a programului Prima Casă ar putea avea efecte pozitive asupra economiei în general şi asupra sectorului construcţiilor în particular” declară Ioan Ţiţeiu.  

ARCO”  brand propriu de mortare, gleturi si adezivi din 2014

Anul trecut ARCON a vândut peste 900 mii de mp de termosistem ARCO, pe fondul unei creşteri a pieţei de termoizolaţii de circa 10 procente, datorată, în principal, termoizolărilor în regim privat. „În 2014, termosistemul Arco a cunoscut o perioadă de maturizare, iar livrările din Bucureşti şi Sfântu-Gheorghe ne-au ajutat la eficientizarea costurilor de transport. Ritmul termoizolarii în România este însă lent, dat fiind că din cele peste 80 de mii de blocuri construite înainte de 1990, luate în calcul pentru îmbunătăţirea confortului termic, au fost reabilitate până în prezent mai puţin de 2000” declară Sorin Cristea, director de vânzări ARCON.

La jumătatea anului trecut, Grupul ARCON a lansat sub propria marcă ARCO o noua gama de adezivi de gresie şi faianţă, gleturi, şape, mortare de zidărie şi adezivi pentru termosisteme.

„Din 2014 avem variante premium de termosistem Arco: masa de şpaclu cu ciment alb şi fibre de armare, tencuieli siliconice, dar şi masă de şpaclu aditivată cu Porofix pentru permeabilitate crescută. Produsul îmbunătățit cu Porofix are un colorit specific realizat în scopul de a fi uşor identificat pe faţada blocurilor, masură de siguranţă pentru a înlătura posibilitatea înlocuirii sale cu  produse inferioare” declară Sorin Cristea.

„Rezidenţialul din România încă nu poate susţine industria de tâmplărie”

În 2014, ARCON Amvic si ARCON Corina Gealan și-au îmbunătaţit performanţele economice în urma aplicării planului de rentabilizare derulat după preluare. Cele două companii au înregistrat EBITDA pozitiv la finalul lui 2014, reuşind să-şi acopere cheltuielile de exploatare. „La nivel de personal am reuşit o serie de reconversii profesionale, în încercarea noastră de a păstra personalul prezent în fabrici la momentul achiziţionării acestora, aproximativ 60 de angajaţi. Exportul către Franţa, Germania, Belgia sau Italia a fost, în ultimii ani, un colac de salvare pentru întreaga industrie a tâmplăriei PVC şi aluminiu. „Rezidenţialul din România încă nu poate susţine industria de tâmplărie”, declară Ioan Ţiţeiu.

Piaţa de membrane a suferit în 2014

Cererea internă de membrane a scăzut în 2014 cu aproximativ 10 procente, în raport direct cu contracţia pieţei de construcţii, pe fondul stopării investiţiilor publice. Pe segmentul hidro şi termoizolărilor, piaţa în 2014 a scăzut dramatic tocmai în lunile de plin sezon pentru acest sector, din august până în noiembrie, din cauza sistării finanţărilor publice, anterior alegerilor din toamnă. Situaţia geopolitica din Ucraina a creat instabilitate în zona, fapt ce a impactat negativ consumul şi mediul de afaceri” declară Ioan Ţiţeiu.

„Piaţa de membrane la export s-a diminuat şi în alte tări unde politicul a contat mai mult decât ar fi normal, Grecia de exemplu” declară Ioan Ţiţeiu. În prezent brandul de membrane ARCO se află pe piețe ca Bulgaria, Grecia, spaţiul fostei Iugoslavii, Malta, Cipru, Ungaria, Cehia, Slovacia etc.

Din perspectiva consumului de membrane hidroizolante România este o piaţă evoluată, similară cu pieţele din Vest. Aici consumul de membrane cu elastoplastomeri este aproape exclusiv. „Din zona CSI intră însă membrane de calitate inferioară, produse în fabrici care folosesc bitumul oxidat, tehnologie uitată de mult în Europa. Marea problemă este că aceste membrane aparent ieftine, dar au garanţie de doar 2-3 ani, nu de 10 ani precum cele cu elastoplastomeri. Majoritatea acestor produse nu respectă standardele europene, nici caracteristicile din fişele tehnice de produs, şi uneori aceste membrane nu sunt nici măcar insoţite de declaraţii de performanţă. În aceste cazuri, cel mai rău iese consumatorul român pentru că nu ştie ce cumpără în realitate. Lipsa unor controale care să vizeze calitatea produselor comercializate pe piaţa internă a materialelor de construcţii, şi nu numai, duce la scăderea duratei de viaţă a lucrărilor realizate cu astfel de materiale” declară Sorin Cristea, directorul de vânzări ARCON.

 În 2014, ARCON a fost partener principal la Campionatul Mondial al Montatorilor de Acoperişuri, desfăşurat la Bucureşti în toamna anului trecut, unde a avut ocazia să prezinte soluţiile şi materialele proprii. „Sistemul de termo-hidroizolare ARCO Termohidro pentru terase, cu membrane termoadezive şi polistiren expandat, a fost inclus în calendarul competiţiei de către  IFD, forul mondial de profil. Am obţinut astfel recunoaşterea internaţională a unei solutii tehnice dezvoltate de noi, soluţie care a fost cu preponderenţă preferată de proiectanții români, ca soluţie modernă de anvelopare termică a acoperişului ” declară Sorin Cristea.

4 miloane de euro, valoarea exportului Grupului ARCON în 2014 

Anul trecut Grupul ARCON a înregistrat o cifră de afaceri totală de 35,5 milioane de euro, din care export peste 4 milioane de euro şi un profit brut de 1,25 milioane de euro. Exporturile Grupului sunt constituite din membranele cu elastoplastomeri produse la Sfântu Gheorghe şi din tâmplăria PVC şi aluminiu procesată în fabrica din Bucuresti.

Investiţiile Grupului ARCON în 2014 s-au ridicat la puţin peste 0,5 milioane euro. Pentru 2015 valoarea investiţiilor poate atinge 2 milioane de euro. „În prezent operăm cu două linii de polistiren la Sfântu Gheorghe şi una la Bucureşti. Intenţia noastră este relocarea unei linii din Sfântu Gheorghe la Cluj sau la Craiova. În ambele locaţii avem deja discuţii avansate pentru amplasamente. Este vital pentru orice companie din industria noastră să acopere cât mai bine teritoriul României” declară Ioan Ţiţeiu.

Cele mai citite

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești a luat titlul de vicecampioană mondială la Campionatul Mondial de Robotică de...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești s-a încununat de succes, prin obținerea titlului de vicecampioni mondiali din cadrul...

Seturi de mese si scaune pentru dining – cum alegi ceva potrivit pentru sufrageria ta

Seturile de mese și scaune sunt ideale pentru a fi poziționate într-un spațiu mare. Acestea sunt mari ca și volum și este nevoie de...

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...
Ultima oră
Pe aceeași temă