12.2 C
București
luni, 20 mai 2024
AcasăSpecialSAINT-GOBAIN: 350 de ani, 350 de motive pentru a crede în viitor

SAINT-GOBAIN: 350 de ani, 350 de motive pentru a crede în viitor

În acest an Saint-Gobain sărbătoreşte cea de-a 350-a aniversare. Este un moment desebit pe care Grupul îl marchează promovându-şi istoria, cu privirea îndreptată spre viitor, spre 2015, an care va fi încărcat cu evenimente importante. Aniversarea a început pe data de 9 ianuarie în Shanghai (China) şi se va încheia în luna octombrie în Paris (Franţa).

SAINT-GOBAIN, un grup ce priveşte spre viitor

Încă de la înființarea ei în anul 1665 de către regele Ludovic al XIV-lea şi Ministrul său de Finanţe, Jean-Baptiste Colbert, cea mai veche companie listată la bursa din Paris CAC 40 index, s-a adaptat la schimbările globale şi a acceptat numeroasele provocări care s-au ivit de-a lungul timpului. Bazându-se pe vasta sa experienţă şi cultură corporatistă, Saint-Gobain priveşte permanent spre ziua de mâine şi ştie că există multe “motive pentru a crede în viitor”, bazate pe cei şase piloni ai strategiei sale şi pe valorile Grupului.

O lume fără frontiere: De când a înființat prima unitate în afara Franţei, în Germania, în 1850, Saint-Gobain a evoluat la nivel internaţional ajungând astăzi să opereze în 64 de ţări.

Habitatul durabil este accesibil: Saint-Gobain oferă produse și soluții inovatoare pentru a răspunde provocărilor fundamentale în domeniul habitatului, cu scopul de a-i reduce impactul asupra mediului, a îmbunătăţi eficienţa energetică şi confortul ocupanţilor.

Inovaţia schimbă lumea: Saint-Gobain este una dintre cele mai inovative 100 de companii ale lumii. Inovaţia este inclusă în cursul istoric şi în identitatea companiei. Produsele Saint- Gobain îmbunătăţesc habitatul şi viaţa de zi cu zi.

Talentul este infinit: Puterea Grupului Saint-Gobain stă în angajaţii săi. Fiind uniţi datorită unor valori comune, în fiecare zi ei acceptă numeroase provocări, servind milioanele de clienţi ai Grupului.

Habitatul pentru toţi este posibil: Saint-Gobain îşi ia angajamentul de a crea posibilităţi pentru toată lumea, inventând materiale adaptate pieţelor locale şi prin intermediul Fundaţiei Saint-Gobain Initiatives.

Saint-Gobain a traversat timpurile şi a anticipat viitorul: Timp de 350 de ani, Grupul s-a reinventat continuu pentru a se adapta şi a sprijini schimbările lumii.

“Această aniversare este o oportunitate şi o ocazie de a le reaminti tuturor despre puterea obținută în cei 350 de ani de istorie şi de inovaţii permanente. Experienţa noastră ne ajută să înţelegem şi să ne concentrăm pe termen lung. De asemenea, ne oferă siguranţa şi agilitatea de a ne adapta la schimbările globale neîntrerupte. Istoria noastră este dovada faptului că suntem o companie care şi-a depăşit permanent limitele şi a acceptat provocările tehnologice. Privind spre trecutul nostru şi analizând lumea de astăzi, suntem convinşi că există numeroase motive pentru a crede în viitor. Astfel, sărbătorim această aniversare cu privirea orientată spre viitor şi spre inovaţie. Ne dorim ca în 2015 să vă împărtăşim din optimismul nostru,” afirmă Pierre-André de Chalendar, Preşedinte-Director General al Saint-Gobain.

Începutul unui an de festivităţi

Pe 9 ianuarie 2015, Pierre-André de Chalendar, Preşedinte – Director General al Saint-Gobain a inaugurat în Shanghai festivităţile de aniversare a celor 350 de ani, care vor cuprinde mai multe puncte de interes:

 Pavilioane itinerante futuriste, deschise publicului, care vor prezenta capacitatea Grupului pentru inovaţie şi expertiza excepţională în materiale de construcţii. Acestea vor face un turneu mondial şi vor oferi vizitatorilor o experienţă senzorială şi artistică unică:

– În Shanghai (China) în ianuarie

– În São Paulo (Brazilia) în aprilie

– În Philadelphia (SUA) în iunie

– În Paris (Franţa) în octombrie

O expoziţie virtuală în cinci limbi (franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană) va fi lansată online în luna februarie. Cu peste 700 de documente de arhivă, Saint-Gobain va oferi tuturor oportunitatea de a-i explora sau redescoperi istoria printr-o serie de documente nepublicate până în momentul acesta. Expoziţia va permite vizitatorilor săi să exploreze o galerie de inovaţii ale habitatului, să descopere şase secţiuni organizate tematic (Transformarea materialelor; De la publicitate la marketing; Saint-Gobain în jurul lumii; Realizări importante, Spaţiul muncii; Guvernare corporativă şi Cultură) şi să experimenteze, datorită unei reconstrucţii spectaculoase în 3D a Manufacture des Glaces, lucrări din oglinzi specifice perioadei Revoluţiei Franceze. Vizitatorii vor putea, de asemenea, să contribuie la această expoziţie prin adăugarea pe site a propriilor documente şi experienţe personale.

O carte aniversară, conectată la expoziţia virtuală prin coduri QR şi tradusă în cinci limbi (franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană), va fi publicată de către Editura Albin Michel în primăvară. Această carte face o incursiune în trecutul şi prezentul companiei şi va oferi o şansă unică de a afla mai multe despre Saint-Gobain într-o manieră diferită.

Jocul World 350, disponibil gratuit din primăvară pentru smartphone-uri şi tablete. World 350 va permite jucătorilor să-şi testeze abilităţile digitale şi să-şi provoace prietenii şi familiile să intre într-o lume neobişnuită, unde se vor întâlni subtil cu Saint-Gobain. Sarcina lor va fi să construiască locuinţe pe planeta World 350.

În ultimul rând, o zi aniversară care va fi sărbătorită de către toţi angajaţii Grupului la nivel mondial, pe 15 octombrie. Aceasta va materializa legăturile puternice între toţi angajaţii Saint-Gobain.

“Împărtășim bucuria acestei aniversări alături de colegii noștri din Grup și suntem mândri că facem parte dintr-o companie în care tradiția și inovația merg împreună. Grupul Saint-Gobain din România va organiza și la nivel local evenimente aniversare menite să puncteze sărbătorirea celor 350 de ani de existență pe piața mondială.” a declarat Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain în România.

350 de ani de istorie

Istoria Saint-Gobain este marcată de o mişcare permanentă spre diversificare şi concentrare.

În ciuda acestui lucru, Grupul este special prin faptul că şi-a menţinut afacerea de bază – producţia de sticlă plată – chiar dacă acum aceasta reprezintă doar 11% din cifra de afaceri. Alte aspecte distinctive includ tradiţia inovaţiei şi internaţionalizarea timpurie.

Secolul 17. Ludovic al XIV-lea, la îndemnul ministrului Colbert, a creat Manufacture Royale des Glaces, pentru a sfida supremaţia Veneţiei în producţia de oglinzi.

Secolul 18.   Oglinzile au devenit la modă şi din ce în ce mai accesibile. Beneficiind de ordine regale şi personale, fabrica, cu peste 1.000 de angajaţi, s-a modernizat şi s-a bucurat de prosperitate pe parcursul întregului secol.

Secolul 19. Confruntându-se cu o competiţie internaţională puternică, Saint-Gobain şi-a diversificat producţia şi în zona chimicalelor. Până la sfârşitul secolului, afacerea a fost împărţită în mod egal între chimicale şi producţie de sticlă. Fabrica a beneficiat de o creştere rapidă într-o nouă zonă de arhitectură bazată pe fier şi oţel, în principal pentru clădiri publice mari: pieţe, gări, arcade, etc. 4

Secolul 20. Până acum, Saint-Gobain şi-a îndreptat atenţia spre toate tipurile de produse din sticlă (ambalaje din sticlă, sticlă optică, fibră de sticlă etc). Revoluţia automobilelor şi arhitectura modernă cu întinderile sale vaste de suprafeţe netede, au oferit companiei noi pieţe de desfacere. În 1970, Saint-Gobain a fuzionat cu producătorul de conducte din fontă Pont-à-Mousson. Acest fapt a condus spre un nou stil de management, naţionalizarea (1982), urmată de privatizare (1986), eforturi crescute în cercetare, implantarea în noi ţări şi o perioadă de cesiuni şi achiziţii. Achiziţii majore au inclus Norton în 1990, care a poziţionat Saint-Gobain în zona materialelor high-tech (materiale abrazive, ceramică şi plastic). Achiziţia Poliet (Point.P, Lapeyre şi Weber) în 1996 a permis companiei să intre în distribuţia materialelor de construcţii (45% din cifra de afaceri pe anul 2013).

Secolul 21. Saint-Gobain şi-a concentrat strategia pe habitatul durabil în timp ce a continuat să servească numeroase pieţe industriale. Sprijinit de numeroasele situri din întreaga lume, Grupul continuă să crească în ţările în curs de dezvoltare şi să facă achiziţii semnificative pentru a-şi extinde distribuţia de materiale de construcţii în Europa şi pentru a-şi completa portofoliul de produse (achiziţia British Plaster Board în 2005 – ipsos şi plăci de gips-carton – şi Maxit în 2007 – mortare industriale).

Cele mai citite

Un iranian cu mandat de arestare în Emiratele Arabe Unite este protejat de …DIICOT

La ora actuală, serviciile de informații de la noi sunt în alertă pentru că un cetățean iranian care a escrocat băncile din Emiratele...

Minciuna care scoate Generația Z în stradă

Tămbălăul generației Z de la Tbilisi, capitala statului Georgia din Caucaz, e un caz-școală despre cum acționează serviciile secrete străine într-o țară cu democrație...

Un iranian cu mandat de arestare în Emiratele Arabe Unite este protejat de …DIICOT

La ora actuală, serviciile de informații de la noi sunt în alertă pentru că un cetățean iranian care a escrocat băncile din Emiratele...
Ultima oră
Pe aceeași temă