17.3 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăSpecialSfatul specialistului: Top cinci recomandări pentru alegerea unei centrale termice

Sfatul specialistului: Top cinci recomandări pentru alegerea unei centrale termice

Vremea rece deja a venit, acum mult mai devreme, şi, ca de fiecare dată mulţi proprietariau fost prinşi nepregătiţi. Tot nai mulţi, însă, optează pentru un sistem propriu de încălzire şi, de aceea creşte tot mai mult interesul pentru achiziţionarea de centrale termice de apartament.

Conform unui studiu Ariston, românii îşi aleg centrala termică după un sistem de criterii incorrect, în primul rând în funcţie de preţ (37%), apoi eficienţă, randament, consum (23%),  marcă (23%) şi, în sfârşit, o pondere mai mică, în funcţie de perioada de garanţie şi post-garanţie (11%) şi ţara de origine (2%).

Astfel sfaturile şi recomandările din partea specialiştilor pentru o alegere bună a centralei termice sunt binevenite, mai ales în acest moment. Iată care sunt recomandările oferite de Cătălin Drăguleanu, Country Sales and Operations Manager Ariston Thermo România.

Centrala termică ar trebui aleasă prioritar după următoarele criterii: capacitate, randament, eficienţă şi consum, siguranţa în exploatare, sistemul de informare şi de diagnoză, perioada de garanţie şi post garanţie.

Înainte de toate înainte de toate, trebuie făcută o analiză a necesarului de încălzire a locuinţei ţinând cont de gradul de izolare, suprafaţa şi volumul spaţiului ce urmează a fi încălzit, de numărul de consumatori de apă caldă menajeră şi numărul de băi şi bucătării.

Puterea centralei termice este determinată de această analiză, acest lucru fiind foarte important deoarece, pe termen lung, este evitat riscul neplăcerilor apărute ca urmare a unei cantităţi prea mici de apă furnizată comparativ cu nevoile familiei.

Astfel, puterea termică a centralei ar trebui să fie direct proporţională cu dimensiunea spaţiului şi cu numărul de consumatori de apă caldă menajeră.

Cel de-al doilea criteriu de care românii ar trebui să ţină cont atunci când achiziţionează o centrală termică este randamentul şi eficienţa acesteia. Cum sistemul centralizat atrage de la sine facturi din ce în ce mai ridicate, instalarea unui sistem propriu de încălzire are şi rolul de a reduce costurile lunare.

În prezent, centralele termice în condensare au o eficienţă mult mai ridicată şi asigură o reducere a consumului de gaz cu până la 35%.

Un alt aspect deosebit de important care trebuie luat în calcul la achiziţionarea unei centrale termice este şi siguranţa în exploatare: evacuarea corespunzătoare a gazelor arse sau protecţia la îngheţ şi la lipsa apei din instalaţie.

În acest sens, este recomandat să nu se opteze pentru produse ale căror funcţii nu sunt atent studiate şi care pot aduce probleme pe termen lung.

Sistemul de informare şi de diagnoză al centralei termice reprezintă un alt factor ce trebuie luat în considerare. Astfel, este recomandată alegerea unei centrale care să aibă integrat un sistem de informare şi de diagnoză ce face posibilă verificarea constantă a stării de funcţionare.

Acest lucru este extrem de folositor atât utilizatorului, cât şi instalatorului care montează centrala sau tehnicianului care execută lucrări de revizie şi întreţinere.

În plus, orice problemă poate fi detectată în cel mai scurt timp, asigurând o viteză mult mai mare în remedierea acesteia.

Nu în ultimul rând, un criteriu esenţial în alegerea unui aparat de încălzire este şi perioada de garanţie. Cum durata de viaţa a unei centrale termice de apartament depăşeşte, în medie, 10 ani este foarte important ca atât serviciul de garanţie, cât şi cel de post-garanţie, să fie asigurate de către firme specializate.

În acest moment, perioada de garanţie este pe primul loc în decizia de achiziţie pentru 7% dintre cumpărători, iar procentul este în continuă creştere. Tocmai din acest motiv Ariston Thermo România a lansat o nouă gamă de centrale termice – Evo, ce beneficiază de o perioadă de garanţie extinsă la 5 ani până la 31 octombrie.

În plus, în cei 15 ani de prezenţă pe piaţa românească, Ariston a dezvoltat o reţea de peste 200 de Centre de Asistenţă Tehnică, la nivelul întregii ţări, care asigură şi livrează piese de schimb.

Studiile Ariston au mai arătat că aproximativ unul din doi români ia decizia finală de achiziţie direct în magazin, având însă deja stabilite principalele funcţii de care trebuie să dispună centrala termică.

Aproximativ 40% dintre cumpărători fac cercetări amănunţite şi decid încă de acasă ce produs vor să cumpere.

Există şi un procent de cca. 10% dintre români care nu se informează deloc despre caracteristicile centralei termice şi fac alegerea direct la raft.

Acesta nu este însă un comportament dezirabil, consumatorii având nevoie să ştie din timp de ce tip de produs au nevoie şi care se potriveşte locuinţei lor având în vedere că le va asigura confortul pentru următorii 10 ani. 

 

Cele mai citite

România vrea să fie partener cu Qatar și cu SUA pentru restabilirea păcii în Orientul Mijlociu

România vrea să fie partener cu SUA și cu statul Qatar pentru a obține restabilirea păcii în Orientul Mijlociu, a declarat premierul Marcel Ciolacu,...

Pe timp de război, cresc acțiunile firmelor producătoare de armament

Acțiunile unor mari companii care produc echipamente militare au crescut semnificativ, în contextul războiului din Ucraina și, mai nou, al războiului din Orientul Mijlociu,...

20 de țări vor cumpăra 500000 de obuze pentru Ucraina din afara Europei

Premierul ceh Petr Fiala a declarat marţi că 20 de ţări s-au angajat să cumpere o jumătate de milion de obuze pentru Ucraina din...
Ultima oră
Pe aceeași temă