10 alimente bogate în carbohidraţi

de Rl online , 22 iunie 2010
10 alimente bogate în carbohidraţi
O alimentaţie bogată în zahăr este greu de evitat. Carbohidraţii se găsesc în aproape toate alimentele şi joacă un rol esenţial în buna funcţionare a sistemului imunitar, fertilitate sau coagularea sângelui. O lipsă de carbohidraţi poate duce la proasta funcţionare a organismului. Deficitul de carbohidraţi este însă rar întâlnit în ţările occidentale.

Mai des întâlnit, zahărul în exces poate cauza probleme mari. Consumul excesiv de hidraţi de carbon, în special zaharuri rafinate (cum ar fi siropul de zahăr sau porumbul), poate provoca obezitate, diabet de tip 2 şi cancer. De aceea, Regimes Maigrir, citat de ziare.com, a întocmit o listă cu 10 alimentele dulci, care ar trebui să fie consumate cu moderaţie.

1. Fructoză şi zahărul pudră. Este vorba de glucide rafinate în stare pură. Acestea sunt făcute din 99,999% carbohidraţi.

2. Băuturile făcute din prafuri şi bomboanele gumoase. Bomboanele sunt derivate simple de zaharuri rafinate şi sunt adesea făcute din carbohidraţi în proporţie de 98-99%, având o valoare nutritivă mică.

3. Cerealele. Cele mai multe cereale aflate în comerţ sunt pline de zaharuri (chiar şi cele care pretind că sunt cerealele integrale). Dacă citiţi eticheta acestora, veţi vedea că unele sunt constituite în proporţie de 90-93% din carbohidraţi. În schimb, boabele de ovăz sau secară pot conţine doar 10 - 12% glucide, iar aceste cereale oferă mai multe vitamine şi carbohidraţi complecşi (carbohidraţi buni) faţă de restul cerealelor.

4. Fructe uscate (mere, prune, banane, curmale). Fructele uscate sunt bogate în carbohidraţi. Aceste alimente conţin, de asemenea, o mulţime de fibre şi vitamine. Pe termen lung, ar fi mai bine să reduceţi consumul de astfel de elemente. Fructele uscate precum merele, prunele şi bananele sunt făcute din glucide în proporţie de 88-90%, piersicile şi caisele de la 83% la 79%, iar stafidele au aproximativ 75% carbohidraţi.

5. Chipsurile. Acestea au un nivel ridicat de carbohidraţi pentru a le da aromă şi conţin 81-83% carbohidraţi.

6. Prăjiturile şi biscuiţii. Acestea pot conţine până la 84% carbohidraţi. În general, prăjiturile făinoase conţin 70 - 78% carbohidraţi.

7. Gemurile şi dulceţurile. Aceste dulciuri conţin 64-68% carbohidraţi, în funcţie de cât de dulci sunt sau de cantitatea de fructe conţinută.

8. Cartofii (copţi, fierţi sau prăjiţi). Dintre toate tipurile de a găti cartofi, cei fierţi sau făcuţi piure au cea mai mare cantitate de carbohidraţi (35% ), urmaţi de cartofii prăjiţi care au carbohidraţi în proporţie de 27%. Un cartof "clasic" conţine 21% carbohidraţi.

9. Murăturile şi oţetul. Condimentele dulci pot conţine până la 35% carbohidraţi, iar oţeturile pentru salate până la 32% carbohidraţi.

10. Pizza. Cantitatea de carbohidraţi conţinută într-o pizza depinde în general de grosimea blatului. O pizza poate conţine între 22% şi 30% carbohidraţi.

Comentarii

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.