Dukan, dieta secretă a franţuzoaicelor frumoase

de Alexandra Jeles , 20 aprilie 2010
frigarui

Te-ai întrebat mereu de ce franţuzoaicele sunt slabe şi arată bine la orice vârstă fără să facă eforturi? Răspunsul ar putea fi dieta lor, dar nu populara dietă mediteraneană, ci programul de slăbit creat de nutriţionistul francez Pierre Dukan.

Dieta Dukan a produs o adevărată revoluţie în domeniul curelor de slăbire, iar cartea scrisă de doctorul Dukan acum zece ani a devenit un best-seller francez. Astăzi, mai mult de un milion şi jumătate de franţuzoaice beneficiează de rezultatele bune şi de lungă durată ale acestei dietei. Vedete, actriţe, modele internaţionale, precum Jennifer Lopez sau Gisele Bundchen, respectă sfaturile alimentare ale doctorului Dukan, toate seduse de promisiunea acestuia că pot slăbi în timp ce mănâncă tot ceea ce îşi doresc, relatează DailyMail.  

Spre deosebire de alte diete, acest plan alimentar recunoaşte plăcerea înnăscută de a mânca şi promite pierderea în greutate în timp ce mănânci cantităţi nelimitate de alimente. 

Dieta Dukan este împărţită în patru programe diferite care urmează unul după altul. Regimul începe cu o slăbirea drastică şi rapidă şi continuă cu un program alimentar simplu care pe termen lung te ajută să îţi păstrezi greutatea şi să nu te mai îngraşi. Elementul esenţial care leagă cele patru etape ale dietei sunt zilele în care nu mănânci nimic altceva în afară de proteine. În aceste zile trebuie să bei minim trei litri de apă pe zi ca să îţi ajuţi organismul să digere proteinele. 

Deşi la prima vedere dieta Dukan pare asemănătoare cu regimul Atkins, acest program alimentar bazat pe proteine cu un conţinut scăzut de grăsimi este diferit, deoarece persoanele care vor să slăbească nu au voie să consume unt sau ulei. Dieta Atkins are rezultate bune, însă efectele pe termen lung ale unui regim alimentar bazat pe grăsimi sunt periculoase pentru sănătate, este de părere doctorul Dukan. O persoană care a urmat un altfel de regim va avea probleme atunci când va încearca să mănânce normal şi apoi va pune înapoi kilogramele pierdute. 

Nutriţionistul a declarat că ideea dietei Dukan i-a venit atunci când un prieten l-a rugat să îi dea câteva sfaturi alimentare, spunând că ar face orice ca să slăbească, atât timp cât nu trebuie să renunţe la carne. „I-am spus să mănânce numai proteine şi să bea numai apă în următoarele cinci zile. Când a revenit la cabinet l-am cântărit de mai multe ori ca să mă asigur că îi funcţionează bine cântarul de acasă", spune Dukan.

Pacientul slăbise aproape cinci kilograme iar în următoarele cinci zile în care a continuat regimul a mai slăbit trei. Doctorul Dukan a fost uimit de rezultatele acestei diete şi de efectele ei asupra sănătăţii prietenul lui şi de aceea şi-a schimbat specializarea din neurologie în nutriţie. În următorii 35 de ani, medicul a cercetat efectele proteinelor asupra organismului şi a perfecţionat acesta dietă.  

 „În timpul cercetărilor mi-am dat seama că dietele bazate pe numărarea caloriilor nu funcţionează deoarece nu iau în considerare faptul că oamenii au pofte. Astfel, chiar dacă aceste diete stabilesc porţii mici şi fixe de mâncare care îi ajută pe pacienţi să slăbească în prima fază, ulterior aproape toţi pun kilogramele la loc sau se îngraşă şi mai mult", spune doctorul Dukan. 

 „În general, nutriţioniştii cred că şi-au terminat treaba după ce pacienţii au slăbit, dar partea cea mai dificilă este menţinerea unei greutăţi constante. Nu este normal şi nici etic să tratezi din nou un pacient după şase luni când s-a îngrăşat mai mult ca înainte, adaugă el.

Joi se mănâncă numai proteine

Dieta Dukan se diferenţiază de alte regimuri de slăbire deoarece include o etapă în care alimentele care stau la baza unei regim de viaţă sănătos sunt reintroduse treptat în alimentaţie, iar restricţiile alimentare sunt înlăturate una câte una, cu o singură excepţie: o zi pe săptămâna (Dukan sugerează joia) trebuie să mănânci numai proteine pentru tot restul vieţii. „Nu pot să accept ideea că oamenii trebuie să urmeze un regim toată viaţa. Acest lucru este imposibil, deoarece plăcerea de a mânca este prea mare", spune Dukan.

Acesta este secretul frumuseţii femeilor franţuzoaice. Ele pot consuma orice mâncare sau băutură doresc, se pot bucura de fiecare bucăţică din hrana lor, dar multe dintre ele fac un mic sacrificiu: în zilele de joi mănâncă numai proteine. „Daca o dată pe săptămână mănânci numai proteine, poţi slăbi până la un kilogram şi în acest fel poţi corecta excesul de grăsime acumulat în timpul saptamanii", spune nutriţionistul Dukan. 

„In Franţa, obiceiul de a mânca numai proteine joia este atât de popular încât dacă merg la un restaurant cu familia mea în această zi din săptămână aud în jurul meu foarte mulţi clienţi care comandă peşte sau friptură fără garnitură sau salată", povesteşte Dukan. 

Faza de atac a dietei

Dieta Dukan începe cu o fază scurtă de atac în care nu trebuie să mănânci decât proteine - carne, peşte, ouă şi produse lactate degresate. În această perioadă, vei pierde rapid în greutate, în jur de trei-patru kilograme în cinci zile, şi astfel vei fi motivată să continui regimul. În funcţie de cât de mult vrei să slăbeşti, faza de început a dietei poate dura între o zi şi zece. Dacă vrei să dai jos doar două-trei kilograme, în cinci zile veţi avea rezultate foarte bune. 

Un regim de scurtă durată bogat în proteine, ca acesta, te va ajuta să elimini excesul de apă din ţesuturi şi îţi va diminua apetitul deoarece organismul produce corpi cetonici, substanţe naturale puternice care suprimă pofta de mâncare, menţinând în acelaşi timp tonusul muscular şi strălucirea pielii. În plus, proteinele au o structură complexă, iar organismul trebuie să lucreze mai intens ca să le digere. În felul acesta, corpul arde mai multe calorii şi slăbeşti mai repede.

Faza de croazieră

După faza de atac a dietei, urmează etapa a doua în care trebuie să alternezi zilele în care mănânci numai proteine cu zile în care adaugi legume pe lângă carne, peste şi produse lactate degresate. Astfel, la prânz, poţi să mânaci o supă sau o salată la felul întâi, iar la felul doi peşte sau friptură cu garnitură din legume înăbuşite. 

În această perioadă, vei slăbi mai puţin, în jur de un kilogram pe săptămână, dar te vei simţi mai sănătoasă şi mai fericită deoarece ai o gamă largă de tipuri de carne şi de legume din care poţi să alegi astfel încât nu te vei mai simţi înfometată.

Faza de consolidare

Atunci când ajungi la greutatea ideală sau greutatea pe care ţi-ai propus-o, începe faza a treia, de consolidare a greutăţii, în care elimini treptat restricţiile regimului şi introduci în alimentaţie fructe, pâine, brânză şi alimente care conţin amidon, cum ar fi pastele. Poţi să consumi chiar şi alcool sau ciocolată o dată pe săptămână, sau orice alte alimente interzise care îţi plac. 

Nu trebuie să te simţi prost pentru că îţi acorzi aceste mici plăceri, deoarece acestea sunt recomandările doctorului. O parte importantă din procesul de slăbire o constituie partea psihologică în care înţelegi că mâncarea, sub toate formele sale, este indispensabilă omului pentru a putea trăi. În această perioadă, nu vei pierde în greutate, dar nici nu te vei îngrăşa. 

Etapa de consolidare a fost concepută pentru a te împiedică să revii la vechile obiceiurile alimentare şi pentru a-ţi ajuta corpul să îşi stabilească echilibrul. Dacă urmezi acest plan pentru cinci zile, pentru fiecare jumătate de kilogram pe care corpul tău a pierdut-o în primele două faze, vei reuşi să îţi menţii această greutate pentru totdeauna. 

Faza de stabilitate tot restul vieţii

Corpul tau este zvelt, iar greutatea s-a stabilizat, ceea ce înseamnă că faza de consolidare s-a încheiat şi eşti liberă să trăieşti restul vieţii în stilul francez, mâncând orice doreşti fără vinovăţie şi consumând băuturi fără restricţii, dar respectând o singură regulă a dietei Dukan: în zilele de joi trebuie să mănânci numai proteine. Pentru totdeauna.

Greutatea potrivită

Unul dintre elementele cheie ale unei cure de slăbire eficiente este stabilirea unui ţel, respectiv a unei greutăţi potrivite pentru corpul tău, pe care să o poţi menţine cu uşurinţă pentru tot restul vieţii. Totuşi, nu trebuie să îţi stabileşti un ţel imposibil sau să încerci să ajungi la greutatea din adolescenţă.

Atunci când îţi calculezi greutatea potrivită trebuie să iei în considerare sexul, vârsta (cu fiecare deceniu, o femeie creşte în greutate cu aproximativ un kilogram, iar un bărbat se îngraşă un kilogram şi jumătate), dacă în familia ta au existat persoane obeze, istoricul medical şi dacă ai avut probleme de greutate, precum şi intervalul de greutate între care ai oscilat până în prezent.
Mai simplu, poţi să îţi calculezi greutatea ideală pe site-ul dukandiet.co.uk, doar dacă răspunzi la unsprezece întrebări simple. Vei primi imediat rezultatul cu greutatea potrivită pentru corpul tău şi în plus un expert îţi va spune în cât timp vei putea să ajungi la această greutate şi cât timp va trebui să aloci pentru fiecare etapă din dieta Dukan.

Ingredientul secret al dietei Dukan - ovăzul

În timpul regimului, îţi poţi satisface pofta de dulce cu o tartă de ovăz în fiecare zi.  Aceasta este bogată în proteine şi zaharuri, dar în acelaşi timp are un conţinut mare de fibre solubile, care absorb apa din intestine şi se umflă in stomac de până la 20 de ori mai mult. Astfel, te vei simţi plin si satisfăcut. Ovăzul este, de asemenea, bun pentru sănătatea inimii si înlătură constipaţia care poate afecta oamenii în stadiile incipiente ale dietei. În procesul de digerare, acesta atrage grăsimile, zaharuri şi toxinele şi le elimină din organism înainte de a putea fi absorbite în sânge.

Exemplu de meniu bogat în proteine: 

Mic dejun: cafea sau ceai fără zahăr (poţi să foloseşti zaharină în loc), două iaurturi mici slabe sau 225 de grame de brânză degresată cu o felie de piept de curcan sau de jambon fără grăsime sau un ou fiert moale. 

Gustare: un iaurt sau 115 grame de brânză de vaci degresată.

Prânz: surimi, un copan de pui, file de somon fiert sau escalop de curcan, cremă de ouă în loc de desert.

Gustare : un iaurt slab şi o felie de piept de curcan. 

Cină: creveţi căliţi câteva minute în ierburi şi pui tandoori sau scoici marinate şi carne de vită fiartă, iar la desert cremă de vanilie fără zahăr şi o tartă de ovăz.

 


Comentarii

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.