Stil de viata
 
ALIMENTAŢIE
Îndulcitorii naturali îngraşă?
7 Ianuarie 2013
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
1633 VIZUALIZARI | COMENTARII   1
Fructoza, unul din îndulcitorii naturali care se găseşte în băuturile din comerţ, nu transmite creierului senzaţia de saţietate, astfel că mâncăm mai mult. Deşi specialiştii nu au reuşit să demonstreze clar rolul fructozei în apariţia obezităţii, ei ne sfătuiesc să ne ferim de băuturile îndulcite cu fructoză.

După ce consumăm o băutură care conţine fructoză, creierul nu înregistrează o senzaţie de saturaţie, ca atunci când bem un sirop îndulcit cu glucoză, ci, dimpotrivă, ne sporeşte pofta de mâncare, arată un studiu efectuat de cercetătorii de la Yale, ­potrivit publicaţiei britanice „The Independent".

Fructoza, folosită încă din anii 1970 pentru îndulcirea băuturilor din comerţ, stimulează creierul să crească pofta de mâncare. Totuşi, studiul nu demonstrează direct că fructoza sau siropul de porumb, bogat în fructoză, determină apariţia obezităţii, atrag atenţia cercetătorii, însă ei apreciază că, în mod cert, acest îndulcitor are un rol important în creşterea în greutate.

Folosind teste RMN (imagistică prin rezonanţă magnetică), oamenii de ştiinţă de la Yale au monitorizat activitatea cerebrală a 20 de tineri,cu greutate normală,  înainte şi după consumul unor băuturi îndulcite cu fructoză, respectiv glucoză.

Rezultatele au arătat că, după consumarea unor băuturi îndulcite cu glucoză, în zonele din creier responsabile cu apetitul se înregistra o saturaţie, spre deosebire de efectele inverse obţinute în urma consumului unor băuturi îndulcite cu fructoză, a explicat endocrinologul Robert Sherwin, de la Universitatea Yale. Astfel, a subliniat el, dorinţa de a mânca sporeşte. 

În plus, fiind rugaţi să spună dacă simt senzaţia de foame, după consumarea diferitelor băuturi, subiecţii au confirmat rezultatele testelor RMN.

Testele dovedesc că, atunci când vine vorba de consumul de alimente şi creşterea în greutate, fructoza acţionează negativ, faţă de glucoză, a explicat şi endocrinologul Jonathan Purnell, de la Universitatea din Oregon, potrivit „The Independent".

Ca să contracaraţi efectele negative ale băuturilor dulci din comerţ, soluţia este să preparaţi în casă siropuri şi să evitaţi fructoza şi siropul de porumb, vă sfătuiesc specialiştii.

Fructoza - alături de glucoză, zaharoză, maltoză şi lactoză - ­face parte din clasa îndulcitorilor naturali. În cantităţi foarte mari, aceştia provoacă apariţia cariilor. Singura formă sub care zahărul poate fi folosit de organism pentru producerea energiei este glucoza (dextroza). Ea se găseşte în majoritatea fructelor, nectarul florilor şi miere.

Singurul îndulcitor care nu prezintă riscuri pentru sănătate este  Stevia Rebaudiana, o plantă originară din America de Sud, de 300 de ori mai dulce decât zahărul, dar care nu îngraşă şi nu are efecte secundare, a explicat, pentru România liberă, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, dr. Gheorghe Mencinicopschi.

În prezent, în Uniunea Europeană, stevia este permisă temporar pentru consumul uman în Franţa. Japonezii o folosesc deja de câteva decenii în sucuri, iar acum se lucrează la dezvoltarea unei întregi game de băuturi răcoritoare bazate pe stevie. 

Gradinile pe acoperis - escapada zilnica de relaxare

Gradinile pe acoperis - escapada zilnica de relaxare

Aceste proiecte de amenajare vin in intampinarea ultimelor tendinte in dezvoltarea urbana, care au...
Apartament cu stil in Sao Paulo, o reinterpretare Pop Art

Apartament cu stil in Sao Paulo, o reinterpretare Pop...

Poate este prea multa prudenta  din partea mea. Alb, crem, tonuri de maro, de gri, anumite...
Parul nou-nascutului

Parul nou-nascutului

Imediat dupa nastere este posibil ca nou-nascutul sa aiba ori foarte mult par ori sa nu aiba mai...
Sfaturi potrivite pentru vacanta de vara

Sfaturi potrivite pentru vacanta de vara

Fiind in apropierea vacantei de vara nu avem cum sa nu ne gandim la cele mai variate activitati de...
VOTEAZA ARTICOLUL
1/5
1 vot
Cum să ai bani

Cum să ai bani

    Deşi mi-am propus de ceva timp să nu mai cumpăr nici măcar din curiozitate sau din amuzament...
INCREDIBIL! Intră AICI să vezi cum sunt de acord cu guvernul Ponta

INCREDIBIL! Intră AICI să vezi cum sunt de acord cu...

De un an de zile de când dau cu subsemnatul la AC l-am beștelit atât pe Victor Ponta, cât și...
Misterul morţii lui Iuri Gagarin, primul om în spaţiu, a fost rezolvat după 45 de ani

Misterul morţii lui Iuri Gagarin, primul om în spaţiu,...

După mai bine de 40 de ani în care adevărul a fost ascuns, cauza decesului cosmonautului...
Vreme caniculară! PROGNOZA meteo pe trei zile

Vreme caniculară! PROGNOZA meteo pe trei zile

Vremea se menţine foarte caldă şi astăzi, local caniculară după-amiază în vestul şi...
UN CELEBRU ACTOR, FĂCUT DE RÂSUL LUMII: 'Are penisul MIC'

UN CELEBRU ACTOR, FĂCUT DE RÂSUL LUMII: 'Are penisul...

Celebra actriţă nu ezită să îl facă de ruşine pe fostul ei soţ de câte ori are ocazia.
LA 77 DE ANI, ZINA DUMITRESCU A FĂCUT SHOW! Ce a făcut la O NUNTĂ DE FIȚE i-a uimit pe invitați

LA 77 DE ANI, ZINA DUMITRESCU A FĂCUT SHOW! Ce a făcut...

Zina Dumitrescu (77 de ani) l-a lăsat fără replică pe patronul azilului din Ghermăneşti, unde...
PRIMELE      |   CELE MAI RECENTE   
1. indulcitor natural 14:53 | 19 Februarie
maryaa
Un inlocuitor de zahar total natural si far contraindicatii este XyloSweet - adica xylitol pur. Acesta reprezinta nu numai o alternativa sanatoasa, dar avand indice glicemic mic si continut caloric cu 40 % mai mic decat cel al zaharului este recomandat in diete si la persoanele cu glicemie mare. Deasemenea este si un bun antibacterian si antifungic - ceea ce face din acesta un aliat in mentinerea ...
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 
newsletterRL
Romania libera iti trimite pe mail, in fiecare dimineata, un rezumat al celor mai importante evenimente in derulare.
CELE MAI
VOTATE
CITITE
RECOMANDATE
Vila in Iancu Nicolae
4 camere
Zona: Iancu Nicolae
 
 
 
 
IN PAGINILE Romania Libera
 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea MANAGER EXPRESS Bebelu
RUN DATA SOLUTIONS SATI