12 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialEmma Nicholson anunță un nou program pentru copiii cu dizabilități din România

Emma Nicholson anunță un nou program pentru copiii cu dizabilități din România

Asociaţia Children’s High Level Group în parteneriat cu Ministerul Educației inițiază noi metode de predare pentru copiii cu deficiențe de auz, bazate pe conceptul „comunicare totală“.

Fostul raportor pentru România al Parlamentului European, baroana Emma Nicholson de Winterbourne, preşedinta de onoare a Asociaţiei Children’s High Level Group, a anunțat la Galați lansarea unui nou program pentru copiii cu dizabilități din școlile speciale din România, intitulat „Sunt surd, nu și mut“. Emma Nicholson a participat la Galați la finala celei de a 8-a ediții a Festivalului Naţional de Dans din cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară (SNAC), dezvoltată de Asociaţia Children’s High Level Group în parteneriat cu Ministerul Educației, la care au participat 160.000 de copii. Pe scena finalei de la Galați au urcat 300 de elevi.

La eveniment au participat Paul Brummell, ambasadorul Marii Britanii la București şi Valentin Popescu, directorul Unității de Strategii şi Politici Publice din Ministerul Educaţiei.

Fiecare echipă participantă e formată, în mod egal, din „elevi voluntari“ din școli care derulează parteneriate în cadrul SNAC şi „elevi beneficiari“, adică elevi cu certificat de încadrare într-un grad de handicap. Emma Nicholson spune că sunt încă multe de făcut pentru copiii cu dizabilităţi. „Profesorii din şcolile speciale sunt foarte buni, dar uneori copiii din aceste şcoli speciale sunt izolaţi de ceilalţi copii din oraş sau de comunitatea în care trăiesc. Am găsit o modalitate prin care copiii din şcolile speciale sau din instituţii se întâlnesc cu cei din învăţământul de masă şi beneficiază de educaţie suplimentară, îşi fac prieteni noi, pătrund într-o lume mai largă, câştigă încrederea de sine, deprind abilităţi noi, devin mai puternici, iar când cresc au şanse mai mari să aibă o viaţă fericită. Asta este activitatea noastră. Avem  peste o sută de mii de copii implicaţi în acest proiect şi sunt competiţii regionale şi naţionale în diverse domenii: dans muzică, artă, IT, lectură şi la sfârşitul anului şcolar îi aducem împreună, pentru două-trei zile, pe cei care au avut rezultate foarte bune. Sunt câteva sute de copii care se întâlnesc şi ne arată ce au făcut. Unii sunt în scaun cu rotile, alţii surzi sau nevăzători, dar toţi petrec momente fericite“, spune Emma Nicholson.

Program pentru copiii cu deficiențe de auz

La Galați, Emma Nicholson a anunțat noul program care se adresează copiilor cu deficiențe de auz, prin care vor fi introduse în școlile speciale din România, cu ajutorul unor profesori din Marea Britanie, metode moderne de predare. Programul va fi dezvoltat în parteneriat de Asociația Children’s High Level Group și Ministerul Educației și într-o primă etapă va presupune colaborarea între două școli-pilot, din București și Craiova și o școală din Londra cu foarte bună experiență în domeniu, cu care guvernul britanic se mândrește întrucât absolvenții ajung să studieze la Oxford și Cambridge.

„Sunt în mod esențial tehnici de predare, esența programului fiind transferul cunoștințelor de la profesor la profesor. Aceste cunoștințe sunt destul de rare, nu toată lumea le deține. Sub auspiciile Ministerului Educației, la sfârșitul lunii iunie, un prim grup de șase profesori de la școala specială din Craiova vor veni în Marea Britanie la această școală foarte apreciată și vor discuta. Acesta e primul pas. Și profesorii britanici vor veni aici și vor lucra alături de profesorii români. Pas cu pas vom dezvolta acest program“, a declarat Emma Nicholson.   

"Trebuie să utilizăm la maximum inteligența acestor copii, trebuie să fie capabili să vorbească, să citească pe buze.“ Emma Nicholson

„Comunicarea totală“ în locul limbajului mimico-gestual

Emma Nicholson spune că e necesar ca în cazurile copiilor cu deficiențe de auz aceștia să fie încurajați să comunice, mai mult decât în limbajul mimico-gestual, care nu are structuri gramaticale, conjugări, cuvinte de legătură și nu ajută la o gândire structurată, astfel încât elevii cu deficiențe să poată susține examenele la fel ca ceilalți elevi: „Din păcate, majoritatea copiilor surzi nu sunt încurajați să vorbească. Ei ar trebui să beneficieze de ceea ce noi numim în Marea Britanie comunicare totală. Sigur că limbajul mimico-gestual este un instrument, dar nu trebuie să fie prioritar. Trebuie să depășim această fază. Nu poți să citești Shakespeare în limbajul mimico-gestual. Trebuie să utilizăm la maximum inteligența acestor copii, trebuie să fie capabili să vorbească, să citească pe buze. Comunicare totală, acesta este conceptul pe care vrem să-l facem foarte cunoscut în România“.

 

Cele mai citite

Rusia ar putea ataca Polonia dacă NATO ar aduce acolo arme nucleare

Rusia amenință că va ataca o țară membră a Alianței Atlanticului de Nord (NATO). Vice-ministrul rus de Externe a spus că acest lucru se...

NATO a exersat trimiterea rapidă a trupelor în România

Conducerea NATO a verificat capacitatea de a-și trimite rapid trupele în România, prin Slovenia și Ungaria, în cadrul unui exercițiu care s-a numit Eagle...

Marcel Ciolacu anunță construcția noului stadion Dan Păltinişanu din Timișoara. Ce capacitate va avea

Premierul Marcel Ciolacu anunță, joi, noi investiții în Timiș, respectiv construcția noului stadion Dan Păltinişanu, cu o capacitate de 30 de mii de locuri,...
Ultima oră
Pe aceeași temă