Stil de viata
 
Alcoolul are efecte benefice numai asupra inimilor barbatilor
19 Noiembrie 2009
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
1817 VIZUALIZARI | COMENTARII  3
Barbatii care consuma zilnic alcool prezinta cu 33% mai putine riscuri de a suferi de maladii cardiace, insa acest lucru nu se aplica si in cazul femeilor, potrivit unui studiu realizat recent de cercetatorii spanioli, informeaza bbc.co.uk, citat de Mediafax.

Studiul a fost efectuat pe un esantion alcatuit din 15.500 de barbati si 26.000 de femei si a stabilit ca o cantitate mai mare de alcool ar putea fi si mai benefica pentru barbati. Femeile consumatoare de alcool nu au, insa, aceleasi beneficii, potrivit acestui studiu. Oamenii de stiinta critica, insa, concluziile studiului, avertizand ca un consum ridicat de alcool creste riscul de aparitie a altor maladii, iar alcoolul se face vinovat de 1,8 decese in fiecare an pe glob.

Studiul a fost realizat in Spania, o tara in care se inregistreaza o rata destul de ridicata a consumului de alcool si una destul de scazuta a maladiilor coronariene. La acest studiu au participat atat femei, cat si barbati, cu varstele cuprinse intre 29 si 69 de ani, care au oferit raspunsuri la diverse intrebari ce le-au fost puse de cercetatori, vizand stilurile lor de viata, dupa care au fost monitorizati timp de 10 ani.

Cercetatorii de la centrele din Spania au grupat voluntarii in sase categorii, incepand de la persoanele care nu au baut niciodata pana la persoanele care consumau zilnic peste 90 de grame de alcool. Aceasta cantitate reprezinta echivalentul a opt sticle de vin pe saptamana. Pentru barbatii care beau putin alcool - mai putin de un pahar de vodca pe zi - riscul de maladii cardiace este cu 35% mai scazut. Pentru barbatii care beau intre trei si 11 pahare pe zi, riscul scade cu 50%.

Aceste beneficii nu au fost constatate in cazul femeilor, dar ele oricum sufera din start de mai putine afectiuni cardiace decat barbatii. Cercetatorii sunt de parere ca aceste diferente provin din faptul ca femeile proceseaza alcoolul in mod diferit, hormonii feminini protejand organismul in fata acestei boli. Mecanismul care sta in spatele acestui fenomen sunt neclare, dar se stie ca alcoolul ajuta la ridicarea nivelului de colesterol bun, care impedica formarea placilor de colesterol rau (lipoproteine de densitate scazuta) in artere.
VOTEAZA ARTICOLUL
0/5
0 voturi
PRIMELE      |   CELE MAI RECENTE   
3. bautura bat o vina 08:51 | 23 Noiembrie
florin
sa bem dar totusi e bine sa pastram o masura cit de cit,ca altfel ne distrugem ficatul, nu prea cred ca e adevarat acest articolul,ajungem sa incurajam consumul de alcool
2. 11 pahare de votca pe zi? 01:46 | 20 Noiembrie
Gore
EXista oameni care beau 11 pahare de votca zilnic? Si sunt sanatosi tun?
1. Adevarat 22:21 | 19 Noiembrie
Eufrosin
La autopsii se constata in general ca alcoolicii au inima si arterele foarte curate. Ficatul in schimb, nu o duce prea bine.
Intr-un final e vorba atat de cantitate, cat si de calitate. E pacat sa nu bei cand insusi Mantuitorul a facut vin, bautura la care se face referinta in mod repetat in Sfanta Scriptura. Este insa pacat s-o iei de dimneata, si sa o lasi sa-ti afecteze viata in rau.
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 

Logo_Delta_Hospital.jpg

 
 
 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea
RUN DATA SOLUTIONS SATI