Stil de viata
 
Carenta de vitamina D, factor major de risc cardiac si de deces
16 Noiembrie 2009
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
1619 VIZUALIZARI | COMENTARII  0
Carenta de vitamina D este asociata cu un risc considerabil crescut de declansare a maladiilor cardiovasculare, a atacurilor cerebrale si de deces prematur, potrivit unui studiu american, citat de Mediafax.

Acest studiu, realizat timp de un an pe un esantion de 27.686 de persoane in varsta de pana in 50 de ani si fara antecedente cardiovasculare, a relevat faptul ca voluntarii cu cele mai mici concentratii de vitamina D in organism se confruntau cu un ric de deces prematur cu 77% mai mare fata de persoanele cu un nivel obisnuit al acestei vitamine in organism.

Subiectii acestui studiu care sufereau de o insuficienta semnificativa de vitamina D se confruntau cu un risc cu 45% mai mare de a dezvolta o maladie coronariana si cu 78% mai mare de a suferi un atac cerebral.

Persoanele cu concentratii foarte reduse de vitamina D in organism erau, totodata, de doua ori mai expuse riscului de aparitie a insuficientei cardiace.

"Am ajuns la concluzia ca, in primii 50 de ani de viata si chiar dincolo de acest prag, chiar si o carenta moderata de vitamina D este asociata cu aparitia maladiilor coronariene, a insuficientei cardiace, a atacurilor cerebrale si cu un risc mai ridicat de deces prematur", a explicat Heidi May, epidemiolog la Institutul de cardiologie Intermountain Medical Center din Salt Lake City (SUA), unul dintre autorii studiului.

Acest studiu va fi prezentat la conferinta anuala organizata de American Heart Association, in aceasta saptamana, in orasul Orlando.

In opinia acestei cercetatoare, rezultatele studiului sunt "total surprinzatoare si importante", deoarece medicii pot sa trateze foarte usor carentele de vitamina D, iar in acest fel va scadea riscul de aparitie a maladiilor cardiovasculare, considerate drept primul factor de mortalitate in Statele Unite.

Studii recente au demonstrat ca vitamina D joaca un rol important in numeroase functii si procese biologice, precum tensiunea arteriala, controlul nivelului glucozei din sange si procesele inflamatorii, acestia fiind factori de risc importanti pentru maladiile cardiovasculare.

Cercetatorii au verificat concentratia vitaminei D in sangele voluntarilor in timpul unui control medical de rutina al acestora.

Voluntarii au fost impartiti in trei grupuri, in functie de concentratia vitaminei D din sange: normal (peste 30 de nanograme/mililitru), scazut (15-30 nanograme/mililitru) si foarte scazut (sub 15 nanograme/mililitru).

Acesti pacienti au fost monitorizati timp de un an.

Vitamina D nu este frecvent intalnita in alimentele obisnuite, ea existand in concentratii considerabile doar in ficatul de peste. Principala sursa de vitamina D este expunerea la soare, care permite pielii sa o sintetizeze.
VOTEAZA ARTICOLUL
0/5
0 voturi
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 

Logo_Delta_Hospital.jpg

 
 
 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea
RUN DATA SOLUTIONS SATI