Stil de viata
 
Ciocolata neagra previne efectele exceselor alimentare
22 Decembrie 2008
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
3090 VIZUALIZARI | COMENTARII  0
Dupa ce au dovedit deja ca ciocolata neagra este o buna sursa de antioxidanti si de acizi grasi benefici organismului, cercetatorii sustin ca acesta previne si efectele exceselor alimentare din perioada Craciunului, informeaza portalul dailymail.co.uk consultat de Mediafax.

Acest studiu efectuat recent de cercetatorii de la Universitatea din Copenhaga a demonstrat faptul ca ciocolata neagra, spre deosebire de cea cu lapte, scade pofta de dulciuri si alimente bogate in grasimi.

Un numar de 16 tineri barbati, cu o buna stare de sanatate si cu o greutate corporala medie, carora le placeau ambele sortimente de ciocolata (neagra si cu lapte), au participat la acest experiment incrucisat, care a avut ca scop descoperirea modului in care cele doua tipuri de dulciuri influenteaza apetitul.

Voluntarii au participat la doua teste separate. In timpul primului dintre acestea, ei au mancat 100 de grame de ciocolata neagra, iar in timpul celui de-al doilea, ciocolata cu lapte. Cu 12 ore inainte de experiment, ei nu au mancat nimic altceva. Ambele varietati de ciocolata au avut acelasi numar de calorii.

In cele cinci ore care au urmat, specialistii au monitorizat apetitul voluntarilor, luand in considerare senzatia de foame, de satietate, de pofta de mancare si dorinta de a consuma alta bucata de ciocolata.

La doua ore si jumatate dupa ce au mancat cele 100 de grame de ciocolata, participantilor la acest experiment le-a fost oferita oferit pizza si li s-a spus sa manance pana cand apare senzatia de satietate.

Cantitatea de pizza necesara pentru satisfacerea senzatiei de foame a barbatilor care au consumat anterior ciocolata neagra a inregistrat cu 15% mai putine calorii decat cantitatea consumata de cei care au mancat cicolata cu lapte. Acest procent a fost considerat de cercetatorii danezi dreptul unul "semnificativ".

Tototdata, ciocolata neagra i-a facut pe voluntarii din grupul care a consumat acest sortiment sa manance mai putine dulciuri si alimente sarate sau bogate in grasimi.
VOTEAZA ARTICOLUL
0/5
0 voturi
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 
 
 
 
 

Logo_Delta_Hospital.jpg

 

 

 

 

 

 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea
RUN DATA SOLUTIONS SATI