Stil de viata
 
Consumat cu masura, alcoolul protejeaza inima
30 Septembrie 2008
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
3736 VIZUALIZARI | COMENTARII  2
» Consumul de alcool este un important factor de risc pentru morbiditate, mortalitate si probleme sociale. Ingerarea constanta a unei cantitati mari de alcool duce la aparitia unor boli grave, cum ar fi ciroza hepatica. Totusi, moderarea are un efect cardioprotector.

Europa are cel mai mare nivel al consumului de alcool din lume. "Un raport recent al Institutului de Studiu al Alcoolului estimeaza ca fiecare alcool-an consumat este responsabil de 115.000 decese anual la cetatenii europeni de pana la 70 de ani. Alcoolul este principalul contributiv la moartea tinerilor cu pana la 25% cauzalitate directa data de alcool. Raportul estimeaza ca aproximativ 125 miliarde euro sunt costurile generale care pot fi atribuite consumului de alcool in Uniunea Europeana", a explicat dr. Ciprian Constantin, medic rezident, doctorand "Diabet Zaharat, Nutritie si Boli Metabolice", Spitalul Clinic de Urgenta Militar Central "Carol Davila" si Institutul National de Diabet "N. Paulescu". Totusi, consumul regulat moderat de alcool are un efect cardioprotectiv, mai ales la populatiile unde consumul ocazional in cantitati mari are nivel scazut, a subliniat specialistul. Desi ingestia de alcool este, prin definitie, necesara pentru a dezvolta alcoolismul, consumarea alcoolului nu prevede dezvoltarea alcoolismului. "Cantitatea,  frecventa si regularitatea consumului de alcool necesare pentru a dezvolta alcoolismul variaza de la persoana la persoana", a precizat dr. Ciprian Constantin.  Alcoolismul este un termen cu multiple si cateodata contradictorii definitii. Medicul atentioneaza ca bautorii inveterati ajung cel mai adesea (mai devreme sau mai tarziu) la ciroza hepatica. "Pe de alta parte, literatura medicala stiintifica arata ca bautul moderat este asociat cu o crestere a sperantei de viata atat la populatia generala, cat si la pacientii cu boala cardiaca  ischemica", a subliniat dr. Ciprian Constantin.  Alcoolul (in special vinul rosu) si-a dobandit in ultimii 5 ani un nou statut, gratie semnalelor pozitive transmise de unele studii care au consolidat evidenta epidemiologica si au facut lumina in mecanismele biologice. "Efectele benefice ale unui consum moderat de alcool confera: protectie cardiovasculara prin reducerea riscului cardiovascular, modificari favorabile ale profilului lipidic – cresterea cu 30% a HDL-colesterolului (bun), creste activitatea trombolitica (fluidizeaza sangele); scade tromboza mediata prin plachete (scade formarea cheagului sanguin), are efecte favorabile pe profilul hormonal, reduce insulinorezistenta si micsoreaza riscul diabetogen, are efect antioxidant semnificativ si  efecte antiinflamatorii", a spus dr. Ciprian Constatin. Dupa o atenta cantarire atat a efectelor benefice, cat si a celor nefaste ale consumului de alcool, dupa o interpretare judicioasa a rezultatelor din studiile publicate in ultimii 15 ani, putem accepta ca un consum moderat ar putea influenta in bine evolutia unor boli cardiovasculare precum boala cardiaca ischemica. Societatile medicale au incercat sa contureze anumite recomandari, dar ele sunt extrem de nuantate, iar mesajul lor este inca discutabil. "Din aceste motive, credem ca recomandarea de a consuma alcool in cantitate moderata trebuie sa fie individuala, dupa ce medicul evalueaza pacientul in intregul sau context", a mai precizat dr. Ciprian Constantin.

» ABUZ
Abuzul de alcool inseamna folosirea inadecvata a alcoolului, conducand la afectiuni clinice manifestate intr-o perioada mai mare de 12 luni prin una sau mai multe din: esecul persoanei de a-si indeplini obligatiile, folosirea recurenta in situatii riscante, utilizarea continua in ciuda problemelor. Un bautor la risc inseamna pentru barbati consumul sub 14 unitati de alcool pe saptamana, iar pentru femei – sub 7.
VOTEAZA ARTICOLUL
0/5
0 voturi
PRIMELE      |   CELE MAI RECENTE   
2. Consumat cu masura? 22:00 | 11 Februarie
don Bazil
Pai io am baut cu o masura de o suta de grame de vreo 8 ori si acu vine a 9-a. Ia mai zii maaaa. Ia mai toarn-un paharel, sa ne mai...pac si a 9-a. Urmeaza a 11 a--sau a 12-a?Numa cu masura ca ametesc si cad sub casa...hic, pardon masa... Nu mai merg nici la WC ca am facut pe mine..pac si a 15-a masura Io beau numa cu
1. Doar in loc de sampanie si de vin natural eu nu as 22:33 | 7 Octombrie
Ioan Todiroae
Cand am fost in Piatra Neamt,
sambata 4 octombrie 2008,
pentru prima data in viata mea
am baut bere cu aroma de lamaie ....
Berea cu gust de lamaie bauta de mine:
- era marca Redd's Fresh si era un produs S.C. URSUS BREWERIES Buzau,
fiind prima bere cu aroma de fructe produsa si distribuita in Romania,
- era usor acidulata,
- nu ...
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 

Logo_Delta_Hospital.jpg

 
 
 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea
RUN DATA SOLUTIONS SATI