Stil de viata
 
Îmbătrânirea minţii, influenţată de stilul de viaţă. Vezi care este secretul tinereţii mentale!
20 Ianuarie 2012
Foto: Departamentul Foto Bucureşti
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
3827 VIZUALIZARI | COMENTARII  3

Îmbătrânirea mentală depinde mai mult de stilul de viaţă decât de factorii genetici, arată un studiu publicat în revista Nature.

Cercetătorii au descoperit că factorii genetici influenţează coeficientul de inteligenţă în proporţie de doar 24%, relatează huffingtonpost.co.uk.

Studiul longitudinal a fost condus de către echipe de cercetători din Marea Britanie şi Australia şi a combinat analiza ADN-ului cu datele personale ale celor 2000 de participanţi care au rezolvat teste de inteligenţă la vârsta de 11 ani, apoi la 65 şi la 79 de ani.

Cercetătorii au studiat peste 500 de mii de indicatori genetici şi au descoperit faptul că majoritatea genelor care influenţează inteligenţa în copilărie au efecte similare şi la bătrâneţe.

Profesorul Ian Deary de la Universitatea din Edinburgh a declarat, conform Associated Press: „Până acum, nu am putut estima gradul în care diferenţele genetice influenţează modificarea nivelului de inteligenţă pe parcursul vieţii", a declarat cercetătorul.

Co-autorul studiului, profesorul australian Peter Visscher de la Universitatea din Queensland, a declarat: „Datele unice şi noile tehnologii de studiere a genomului, combinate cu noile metode de analiză, ne-au permis să răspundem la câteva întrebări care au persistat în lumea ştiinţei. Rezultatele demonstrază importanţa mediului înconjurător în păstrarea clarităţii minţii noastre".

„Cercetarea subliniază importanţa stilului de viaţă şi a altor factori externi pentru păstrarea aptitudinilor noastre mentale pe parcursul vieţii. În continuare, trebuie să aflăm care sunt factorii legaţi de mediul înconjurător şi de stilul de viaţă care au cea mai mare importanţă pentru sănătatea noastră mentală", a declarat profesorul James Goodwin din cadrul organizaţiei caritabile Age UK, care a finanţat studiul şi care a făcut următoarele recomandări pentru a întârzia îmbătrânirea mentală:

Dietă mediteraneană

Încearcaţi o dietă meditereaneană cu multe fructe şi legume, uleiuri vegetale, cereale integrale, peşte, nuci, fasole, şi evitaţi grăsimile animale, lactatele cu o mare canitate de grăsime şi carnea macră. O astfel de dietă este foarte sănătoasă pentru inimă şi reduce riscul de apariţie a Alzheimer-ului, a declarat purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Dietetice britanice, Sian Porter.

Fă gimnastică în fiecare zi

Exerciţiile fizice zilnice îmbunătăţesc flexibilitatea, postura şi circulaţia sângelui.

Renunţă la sare

Excesul de sare creşte riscul apariţiei hipertensiunii arteriale şi a accidentelor vasculare cerebrale.

O atitudine pozitivă

Cercetările au demonstrat faptul că persoanele în vârstă care au o atitudine pozitivă faţă de îmbătrânire tind să fie mai sănătoase şi să trăiască mai mult decât cele care au tendinţa de a vedea doar aspectele negative ale existenţei.

Nu renunţa la somn

Somnul de bună calitate reduce riscul apariţiei depresiei şi îmbunătăţeşte funcţionarea inimii.

VOTEAZA ARTICOLUL
5/5
29 voturi
PRIMELE      |   CELE MAI RECENTE   
3. nu ganditi prin creierul altora 22:09 | 21 Ianuarie
Dan Mihail
ma indoiesc deci cuget, cuget deci exist - concluzia imediata - nu gandi prin creierul Lor, daca ai creierul Tau.Lozinca din urma cu 20 de ani - noi muncim, nu gandim, denota pericolul creierului ruginit - Astia ne spala creierele, la fel cum au facut si cei din urma cu peste 20 de ani.Este practica tipica a sistemelor care au prostit si inselat populatia - spalarea creierelor.Genetica?Fiinta ...
2. Lenea nu omoara decat pe altii. 12:57 | 21 Ianuarie
mircea
De aceia sunt mai multi cei care nu muncesc decat cei care muncesc.Lene-i omoara pe cei care muncesc,pentru-ca trebuie sa traga si pentru trantori.Are curaj Ponta-Antonescu sa spuna asta romanilor?
1. Partidele de amor sunt permise ? 22:39 | 20 Ianuarie
nu , Barosane !
Cum o sa fie permise ? Ridica tensiunea . Doar tensiunea .
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 

Logo_Delta_Hospital.jpg

 
 
 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea
RUN DATA SOLUTIONS SATI