Lista celor mai bune alimente pentru diabetici

de Rl online , 31 mai 2010
Lista celor mai bune alimente pentru diabetici
Dacă ai deja diabet, nu înseamnă că totul e pierdut. Un regim de viaţă corect, şi mai ales de alimentaţie, poate face minuni. Pe baza recomandărilor făcute de specialişti, revista Men's Health, citată de ziare.com, a alcătuit un mic îndrumar al alimentelor extrem de sănătoase pentru diabetici, mai ales bărbaţi.

Merele

În cadrul unui studiu realizat în Finlanda, bărbaţii care mâncau cele mai multe mere sau alte alimente bogate în quercetina aveau o speranţă de viaţă mai bună decât ceilalţi, în rândul lor înregistrându-se mai puţine decese cauzate de diabet sau boli de inimă.

Scorţişoară

O cercetare realizată de Centrul de Cercetare în domeniul Nutriţiei, din Beltsville, Maryland, a arătat că cei care includeau zilnic în alimentaţie şi jumătate de linguriţă de scorţişoară aveau numai de câştigat, celulele lor fiind mai sensibile la insulină, convertind cu succes zahărul din sânge în energie. După 40 de zile în care li se administrasera diferite cantităţi de scorţişoară, nu numai că nivelul zahărului din sânge se echilibrase, dar s-au observat îmbunătăţiri şi în ceea ce priveşte sănătatea inimii.

Suc de citrice

Studiile au arătat că diabeticii tind să aibă carenţă de Vitamina C în organism, aşa că citricele bogate în acest nutrient reprezintă gustarea perfectă. Chiar dacă Vitamina C sub formă de pilulă ar putea părea o alegere mai la îndemână, citricele reprezintă o alternativă de dorit, datorită conţinutului mare de fibră.

Peşte

Bolile de inimă sunt de două ori mai întâlnite în rândul diabeticilor decât în rândul celor care nu suferă de această boală, arată statisticile. Drept urmare, dieta bogată în acizi graşi omega 3 - cum ar fi cea care conţine colesterol bun, respectiv somon, sardine şi macrou - scade colesterolul rău şi nivelul trigliceridelor.

Alimente bogate în fibre


O cercetare realizată la o universitate texana a scos la iveală faptul că cei care şi-au crescut cantitatea zilnică de fibre de la 24 la 50 de grame şi-au îmbunătăţit considerabil nivelul zahărului din sânge. De fapt, o alimentaţie bogată în fibre e la fel de eficientă ca şi anumite medicamente pentru diabet. Dacă ţi se pare obositor să încerci să calculezi câte fibre conţine fiecare aliment, încearcă să incluzi zilnic în dietă fructe, legume, orez - mai ales brun -, paste din cereale integrale, pâine.

Legume


De la fasole până la linte, toate sunt recomandate, putând fi adăugate în supe şi salate. Şi cei care nu au fost diagnosticaţi cu diabet au de câştigat de pe urma acestor alimente bogate în proteine şi fibre, dar sărace în grăsimi, cu puţine calorii, scăzându-şi considerabil riscul de diabet şi boli de inimă. Fibrele încetinesc eliberarea glucozei în sânge, prevenind urcarea şi scăderea nivelului de zahăr în sânge, care înrăutăţesc diabetul şi dau senzaţia de foame.

Ceai verde

Studiile au arătat că inflamaţiile cronice, cauzate de alimentele care abundă în grăsime, de lipsa exerciţiului fizic şi de o alimentaţie din care lipsesc fructele, legumele şi grăsimile benefice, cresc riscul de crize cardiace şi afectează capacitatea organimsului de a absorbi zahărul din sânge.
O soluţie simplă este adăugarea ceaiului verde în alimentaţie sau a sucului de portocale sau de merişor. Toate abundă în flavonoide, care luptă cu inflamaţiile.

Nuci

Studiile au arătat că diabeticii care consumă nuci în mod regulat prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de inimă. Nu numai diabeticii au de câştigat de pe urma nucilor, ci şi oamenii sănătoşi. În ambele cazuri, proporţia e importantă: două linguri de miez ar trebui să fie suficient.

Oţet


Două linguri de oţet înainte de masă te pot ajuta să-ţi echilibrezi nivelul zahărului din sânge, arată un studiu realizat în Arizona. Trei grupe de subiecţi au luat oţet zilnic: oameni sănătoşi, cu predispoziţie mare la diabet şi diabetici. Înainte de două mese din zi, voluntarii au luat câte două linguri de oţet obişnuit, observându-se că în cazul diabeticilor nivelul zahărului din sânge scăzuse cu un sfert, iar în cazul celor cu predispoziţie mare la această boală, acesta se înjumătăţise.

Comentarii

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.