Normele metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă au fost publicate în Monitorul Oficial.
Potrivit acestor norme, atât salariaţii din sectorul bugetar, cât şi cei din mediul privat pot primi vouchere de vacanţă în limita a şase salarii minim brute.
Voucherele de vacanţă reprezintă bonuri de valoare, emise de unităţile autorizate de Ministerul Finanţelor Publice, care sunt acordate persoanelor angajate prin încheierea unui contract individual de muncă şi pot fi folosite doar în turismul românesc. Voucherele pot fi acordate fie pe suport hârtie, fie pe suport electronic, decizie ce va putea fi luată de către angajatori.
Beneficiarii au dreptul să îşi aleagă unitatea de la care achiziţionează servicii turistice, însă numai dintre cele afiliate care deţin licenţa de turism sau certificat de clasificare emise de Autoritatea Naţională pentru Turism.
Este interzisă comercializarea voucherelor de vacanţă în schimbul unor sume de bani sau a a altor bunuri sau servicii, precizează actul normativ.
Valoarea voucherelor de vacanţă nu poate depăşi, într-un an calendaristic, contravaloarea a şase salarii minime brute, voucherele având o perioadă de valabilitate de un an de la data emiterii pe suport hârtie, respectiv de la data alimentarii pentru cele emise pe suport electronic.