FOTO. Parc de basm în Japonia: Festivalul zăpezii, de la Sapporo

de Avram Eliza , 07 februarie 2016 - stire actualizata la ora 09:58, 07 februarie 2016

Un parc din orașul japonez Sapporo se transformă, timp de două săptămâni, într-un tărâm de poveste, cu ocazia festivalului anual al zăpezii, potrivit Agerpres

Ajuns la cea de-a 67-a ediţie, festivalul din parcul Odori, care are loc între 5 și 18 februarie, atrage în fiecare an milioane de vizitatori, care vin să vadă câteva sute de statui realizate în zăpadă şi sculpturile din gheaţă care ilustrează diverse figurine. 

Anul acesta, între exponatele reprezentate în gheaţă se numără o replică a ruinelor Catedralei Sf. Paul din Macao (China) pentru care s-au folosit 2.400 de tone de zăpadă, un Shinkansen (tren de mare viteză japonez) şi un teatru shakespearian. Peste 2.000 de persoane au participat în ultima lună la construirea uriaşelor statui din gheaţă. 

Festivalula a luat naştere în anul 1950, când nişte elevi de la liceul local, jucându-se în Parcul Odori, au realizat şase statui de zăpadă, ce au putut fi admirate de numerosul publicul trecător. În 1955, reprezentanţi ai forţelor de apărare militară au construit, din acelaşi material, o imensă sculptură pentru care astăzi festivalul a devenit celebru, potrivit www.snowfes.com. În 1959, un număr de 2500 de persoane au participat la realizarea sculpturilor în zăpadă, iar evenimentul a fost amintit pentru prima dată ca ''festival al zăpezii''. 

În 1972, festivalul zăpezii a fost organizat în acelaşi timp cu Jocurile Olimpice de Iarnă de la Sapporo, aducând astfel renume internaţional evenimentului. În 1974, a fost organizată o competiţie internaţională de statui din zăpadă în cadrul festivalului zăpezii. De atunci, numeroase echipe din diverse regiuni ale lumii, printre care Shenyang (China), Alberta (Canada), Munchen (Germania), Sydney (Australia) şi Portland (SUA) au o strânsă legătură cu Sapporo, participând la acest eveniment. 

De la an la an, festivalul a început să ia amploare şi să fie renumit, afirmându-se ca cel mai mare eveniment japonez al sezonului rece. Festivalul de la Sapporo a reunit la ediţia trecută peste două milioane de vizitatori şi a adunat 41.900 de milioane de yeni (circa 318 milioane de euro). 

 

 

Comentarii

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.