13.1 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialStudiu: Ce fură românii din hoteluri

Studiu: Ce fură românii din hoteluri

Aproximativ 10% dintre turiștii cazați în pensiunile și hotelurile din România pleacă acasă cu obiecte: prosoape, tacâmuri, telecomenzi sau furtunul de stins incendiul ori ghivecele cu flori, se arată într-un studiu realizat de un portal care se ocupă cu  rezervarea de sejururi, remis redacției.

"Cel mai frecvent, unitățile de cazare se confruntă cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile în care turiștii pleacă acasă cu obiectele hotelului), tacâmurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/băuturi din mini-bar, nedeclarate de turiști atunci când se decazează (27%)”, se arată într-un comunicat al platformei HotelGuru.ro.

Turiștii mai păstrează ca amintiri și: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la cameră, jardiniere și ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondenții studiului a declarat chiar că a avut un turist care a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul.

Cei mai mulți hotelieri au afirmat că sesizează lipsa unor obiecte după plecarea clientului în aproximativ 10% din cazuri. Doar trei dintre cei chestionați au spus că se confruntă cu această situație în 51-75% din cazuri.

Printre cele mai valoroase obiecte dispărute se număra uscătoarele de păr, halate de baie, o tavă din inox, dar și tablouri și obiecte artizanale, astfel că valoarea totală a daunelor avute în acest an poate ajunge la 2.000 – 2.500 de lei pe unitate hotelieră, potrivit sursei citate.

"Pe lângă obiectele lipsă, managerii de hoteluri și pensiuni sunt, uneori, și martorii unor evenimente mai puțin obișnuite. De exemplu, printre evenimentele relatate se număra și cazul unui turist care a plecat fără să achite, pe ușa de la balcon, luând și cheia cu el sau al unora care au înlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescență", se arată în comunicat.

Cei mai mulți hotelieri declară că în cazul în care observă că a dispărut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,3% dintre cazuri), iar 26% dintre aceștia contactează clientul pentru a-și recupera obiectele. Cei mai mulți țin o evidență a clienților care le-au provocat daune, pentru a nu-i mai caza pe viitor.

Turistul căruia i se reclamă lipsa unor obiecte din camera în care a fost cazat, refuză de cele mai multe ori să recunoască, declară majoritatea respondenților. Doar 10 manageri au susţinut că turiștii recunosc și restituie sau plătesc daunele.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 140 de hotelieri din România, care au răspuns online, în octombrie, la întrebările dintr-un chestionar.

Cele mai citite

Presa din Israel, despre presupusul atac asupra Iranului

Presupusul atac asupra Iranului ar trebui interpretat ca un avertisment adresat Teheranului cu privire la capacităţile ofensive ale Israelului şi ca un semn că Israelul...

Marseille, Atalanta, AS Roma și Bayer Leverkusen s-au calificat în „careul de ași” al Europa League

Olympique Marseille, Atalanta Bergamo, AS Roma și Bayer Leverkusen s-au calificat joi seară în semifinalele Europa League, după meciurile din manşa secundă a „sferturilor”. Liverpool...

Bayer Leverkusen, de neoprit! Trupa lui Xabi Alonso a stabilit un nou record în fotbalul european

Bayer Leverkusen, formația pregătită de spaniolul Xabi Alonso, a devenit prima echipă din cele cinci mari ligi europene de fotbal care reuşeşte o serie...
Ultima oră
Pe aceeași temă