20.8 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialFOTO NOUL Ferrari...LaFERRARI. Vezi aici cu ce a UIMIT Geneva această bijuterie...

FOTO NOUL Ferrari…LaFERRARI. Vezi aici cu ce a UIMIT Geneva această bijuterie de 1 milion euro!

Cel mai nou bolid al italienilor din Maranello, acolo unde se află sediul general al Ferrari, este numit LaFerrari şi a avut lansarea mondială zilele acestea la Salonul Auto de la Geneva. Bijuteria italiană a uimit Geneva prin aspect, performanţe, preţul exorbitant, dar mai ales printr-un lucru extrem de rar.

LaFerrari, sau “Ferrari-ul”, este o maşină supersport, care la preţul de pornire de circa 1 milion de euro nu poate fi decât un veritabil obiect de colecţie. Tehnic înglobează tot ce are Ferrari mai bun la ora actuală, stilistic… Aici începe povestea.

LaFerrari, urmaşul lui Enzo, este primul model creat de designerii Ferrari, până acum aspectul maşinilor fiind atribuit altei companii italiene. Astfel bolidul schimbă o tradiţie care datează de mai de 60 de ani.

Dacă vă gândeaţi că aspectul exterior al bolizilor Ferrari este desenat de designerii companiei italiene, ei bine realitatea este alta. Din 1951 o altă companie italiană cu pedigree,  casa de design Pininfarina, a creionat designul tuturor modelelor Ferrari. Singura excepţie a fost Ferrari Dino, designul său fiind creat de altă companie, Grupul Bertone. 

UNICATUL Lamborghini Veneno, cel mai FIOROS “TAUR” văzut vreodată! Cine l-ar conduce?

Ce are mai bun LaFerrari sub capotă, dar şi la exterior

LaFerrari are un aspect demn de un constructor din Formula1. Exteriorul respiră imaginea de brand a producătorului italian, căluţul cabrat are locurile sale rezervate pe caroseria maşinii, de unde să fie uşor de remarcat chiar şi de cei care încă mai au dubii că acesta ar fi un Ferrari, iar impresia generală lăsată la prima vedere este aceea a unui bolid hi-tech şi elegant în acelaţi timp, dar şi cu o doză de agresivitate…ascunsă probabil sub capotă.

La nivel de performanţe maşina atinge 100 km/h în mai puţin de 3 secunde, 200 km/h sub 7 secunde, iar cronometrul poate continua până la viteza maximă, care, deşi nu a fost încă anunţată, este de aşteptat să atingă cel puţin 350 km/h. Performanţele sunt comparabile cu cele ale lui McLaren P1, cu toate că la nivelul motorizării Ferrari stă mai bine.

Bolidul italian, oricât de fioros ar părea, ascunde o tehnologie de propulsie hibridă, în care sunt cuplate un motor V12 aspirat, de 6,2 litri, ce produce 800 CP şi unul eletric de 163 CP. Pentru performanţele sale LaFerrari consumă are un consum mediu de circa 14,2 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 se crifrează la 330 g/km. Dacă motorul vi se pare prea însetat vestea bună este că în viitor ar putea exista şi o versiune complet electrică.

Însă partea interesantă la sistemul hibrid neconvenţional al lui LaFerrari este sistemul HY-KERS, tradus prin existenţa a două motoare, din care doar unul este folosit în combinaţie cu V12 pentru a pune în mişcare maşina. Celălalt are rol de generator, pentru a încărca bateriile litiu-ion de 60 kg. Masa totală a maşinii este de 1255 kg, destul de puţin dacă scădem sistemul hibrid, însă asta datorită materialelor uşoare folosite, precum fibra de carbon.

Oficialii Ferrari spuneau că ar exista chiar 700 de comenzi pentru noul model, cu toate că LaFerrari va fi produs într-o serie limitată, doar 499 de bucăţi. Dacă ne gândim la cât costă, asta va însemna o sumă de vreo 500 milioane euro pe care producătorul italian urmează să-i încaseze în cel mai scurt timp.

GALERIE FOTO Salonul Auto de la Geneva: Vezi cum arată cele mai importante lansări din lumea auto!

Va mai exista un LaFerrari?

Ferrari nu va renunţa la tradiţia pe care o are deja cu Pininfarina, astfel că vom mai vedea în continuare modele desenate de celebra casă de design italiană dar care să poarte căluţul cabrat. Însă în viitor sunt de aşteptat şi alte modele de al căror design să se ocupe tot Ferrari, mai ales că noul bolid arată foarte bine.

Un lucru care face să pară din ce în ce mai clară direcţia înspre care se îndreaptă Ferrari pe termen lung este chiar angajarea fostului şef de design al Volkswagen, italianul Flavio Manzoni. Acesta a revenit în industria auto italiană, după ce a mai lucrat de-a lungul timpului şi cu Fiat, în urmă cu trei ani.

LaFerrari putem spune că este un model strategic pentru producătorul italian, având o miză mult mai mare decât banii pe care îi va aduce italienilor. Bolidul lansează contra-ofensiva împotriva unor modele precum McLaren P1 sau Lamborghini Veneno, însă nu neapărat din punct de vedere al vânzărilor, ci mai de grabă al valorii de brand. Când vorbim despre maşini care costă milioane de euro performanţele contează mai puţin decât brandul, iar din acest punct de vedere McLaren şi Lamborghini, deţinut de Volkswagen, au crescut vizibil în ultima vreme. Cu bolizii lansaţi acum la Geneva ne aşteptăm la o confruntare tot mai acerbă pe segmentul sportivelor de lux.

NOUL McLaren, 1 milion de euro, 350 km/h. Vezi cum arată bolidul suprem!

Cele mai citite

Guvernul va da un OUG joi prin care numărul funcțiilor de conducere ar putea ajunge la 10% în aparatul de stat

Guvernul urmează să aprobe în şedinţa de joi un proiect de ordonanţă de urgenţă(OUG) privind modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, precum posibilitatea stabilirii, în anumite...

USR: Guvernul Ciolacu minte când spune că ia măsuri în favoarea consumatorilor şi că scade facturile românilor

Reprezentanţii USR consideră că Guvernul PSD-PNL ''minte'' atunci când spune că reduce facturile românilor şi că, de fapt, continuă să întreţină schema prin care oamenii...

Cinci legi au fost promulgate de președintele Iohannis. Chirițoiu rămâne șef al consiliului Concurenței până în 2026

Președintele Klaus Iohannis a promulgat în cursul zilei de azi cinci legi. Este vorba printre altele despre legea hărțuirii la locul de muncă, dar...
Ultima oră
Pe aceeași temă