NOILE SUV-uri de buzunar. Care e mai arătos: Renault CAPTUR, Peugeot 2008 sau Ford EcoSport?

de Victor Gavril , 06 martie 2013

Salonul Auto de la Geneva a fost luat cu asalt nu doar de bolizi de lux, ci şi de SUV-uri, lansate în premieră mondială, precum noile Renault Captur, Peugeot 2008 sau Ford EcoSport. Cele trei modele vor duce o luptă strânsă pe segmentul crossover de clasă mică, acolo unde sunt deja aşteptate de alţi rivali de temut. Vezi cum arată noile modele în galeria foto de mai sus.

Crossover-urile sunt unele dintre cele mai dinamice maşini ale momentului, cele trei noi modele aducând un aer proaspăt în acest segment. Dimensiunile reduse, de regulă sub 4,3 metri lungime (mai puţin decât un Duster) le fac să fie cunoscute drept SUV-uri de buzunar, iar stilul dinamic de condus le transformă în adevărate jucării pentru oameni mari.

NOUL Renault Captur, un Clio mai mare

Renault Captur se află abia la prima sa generaţie, însă startul său este unul destul de bun având în vedere trăsăturile pe care le împrumută de la Clio, un succes comercial al Renault. Captur este construit pe aceeaşi platformă cu a hatchback-ului francez, ceea ce putem observa şi prin asemănările dintre cele două modele. Interesant este faptul că pe aceeaşi platformă a fost construit şi viitorul rival al lui Captur, Nissan Juke, model care face parte din acelaşi grup Renault-Nissan.

Spre deosebire de Juke noul Captur are tracţiune doar pe roţile din faţă, în timp ce motorizarea este disponibilă în trei variante: un motor pe benzină de 1,2 litri şi 89 CP, respectiv 118 CP şi un motor turbodiesel de 89 CP. Pentru motorul diesel este cutia de viteze are opţional şi dublu ambreiaj EDC, acesta fiind standard pe benzinarul de 118 CP.

Captur vine şi cu câteva versiuni de personalizare, putând fi schimbate culoarea în două tonuri a maşinii, culoarea jantelor, decoraţiunile interioare sau husele pentru scaune.

GALERIE FOTO Salonul Auto de la Geneva: Vezi cum arată cele mai importante lansări din lumea auto! (Dosar Salonul Auto de la Geneva)

Peugeot 2008, un SUV... ca o PORTOCALĂ mecanică

Noul crossover de la Peugeot este construit pe o platforma uşor modificată a lui 208. Cu toate că vorbim despre aceeaşi infuzie de steriozi primită de un hatchback, în cazul de faţă 208, crossoverul 2008 pare să aibă o imagine mai puternică decât Captur.

Peugeot 2008 arată interesant în tonul de culoare portocaliu, din imagini, mai ales cu acele linii laterale trasate de-a lungul maşinii. Cu toate că este un crossover de clasă mică are un aspect robust, dat probabil şi de garda la sol mult mai mare decât în cazul lui 208-ul de clasă mică. La interior predomină pielea şi plasticele de bună calitate. 

La nivelul motorizărilor sunt disponibile patru motoare, oferite în diferite versiuni de putere: un propulsor pe benzină de 1,2 litri (81 CP, 108 CP, 128 CP), un benzinar VTi de 1,6 litri cu 118 CP, un diesel de 1,4 litri cu 67 CP şi un diesel de 1,6 litri (91 CP, 113 CP). Crossoverul urmează să fie lansat şi pe alte pieţe după ce va ajunge în show-room-urile din Europa în decursul acestui an.

Ford EcoSport a primit undă VERDE

Ford a lansat la Geneva crossoverul despre care oficialii companiei spun că va avea cele mai eficiente motoare din acest segment, după cum îi spune şi numele, "Eco". Modelul vine în completarea gamei de maşini de dimensiuni mici, precum Fiesta, ale producătorului american, disponibilă în Europa.

Modelul are poate cel mai sportiv aspect dintre cei trei concurenţi lansaţi în premieră la Geneva, aceasta fiind una dintre trăsăturile pe care Ford încearcă să o imprime tuturor modelelor sale. La fel ca şi Captur sau 2008 şi Ford EcoSport îmbrăţişează o nouă imagine de brand, care a mai fost prezentată o dată cu lansarea noilor Fiesta sau Focus.

Ford EcoSport beneficiază de trei motoare, un diesel de 1,5 litri (89 CP) şi două propulsoare pe benzină, unul de 1,5 litri (109 CP) şi cunoscutul EcoBoost de 1 litru (123 CP), desemnat motorul anului 2012. EcoSport se alătură astfel unui alt SUV european al Ford, Kuga, iar în viitor sunt aşteptate şi modelele Edge sau Explorer.

Crossover-urile reprezintă un segment important şi din ce în ce mai aglomerat pe piaţa din Europa. Dacă la un moment dat Nissan Juke părea să facă legea în clasa sa, tot la Geneva, anul trecut, era lansat Opel Mokka, un rival redutabil. Însă acum concurenţa va fi şi mai mare cu cele trei noi modele.

Maşina Anului 2013 în Europa: Volkswagen Golf 7. Vezi cu ce scor UIMITOR şi-a spulberat adeversarii! 

 

 

 

Comentarii

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.