Tehnologie
 
"Paradoxul francez" al vinului rosu, explicat de cercetatori
8 Ianuarie 2010
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
2101 VIZUALIZARI | COMENTARII  0
Consumul moderat de vin rosu reduce riscul de declansare a maladiilor cardiovasculare, potrivit numeroaselor studii din ultimii ani, cercetatorii francezi prezentand, recent, prima explicatie stiintifica a mecanismului molecular al acestei protectii oferite de polifenolii din vin.

Potrivit AFP consultata de Mediafax, cercetatorii de la Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale (INSERM-Universitarea din Angers, Franta) au descifrat mecanismul molecular prin care polifenolii din vinul rosu determina celulele din peretii arterelor sangvine sa produca monoxid de azot (NO), un gaz vasodilatator. Acest studiu a fost publicat in cel mai recent numar al revistei stiintifice americane PLoS One.

Diferite studii, inclusiv cel efectuat de echipa de la Universitatea din Angers, au identificat polifenolii din vin drept agentii responsabili pentru aparitia efectului vasodilatator, in urma producerii monoxidului de carbon la nivelul celulelor endoteliale care captusesc peretii vaselor sangvine.

Oamenii de stiinta mai aveau de descoperit felul in care se declansa productia monoxidului de azot.

Mecanismul descifrat recent are legatura cu unul dintre receptorii hormonului estrogen din celulele peretilor vasculari, subtipul alfa, la care se ataseaza moleculele de polifenoli.

Sub efectul estrogenului, femeile prezinta un risc cardiac mult mai scazut inainte de menopauza, iar efectele benefice ale estrogenului se produc prin intermediul acestei forme de receptor. Pornind de aici, medicii francezi au avut ideea de a-l studia pe soareci.

Ei au pornit de la ipoteza ca un anumit tip de polifenol - delfinidina - care activeaza receptorul, este suficient pentru a declansa producerea monoxidului de azot in celulele endoteliale si sa scada, astfel, presiunea arteriala.

Intr-adevar, polifenolii din vinul rosu au determinat scaderea tensiunii arteriale in cazul soarecilor cu receptori ERalpha, dar nu au generat nicio "relaxare vasculara" la soarecii care nu prezentau acesti receptori. Aceasta descoperire reprezinta dovada faptului ca binefacerile polifenolilor asupra supletei arterelor necesita prezenta acestui receptor de estrogen.

Pentru a-si dubla argumentatia, cercetatorii francezi au demonstrat faptul ca un anumit medicament anticancer (Fulvestrant), inhibitor al acestui receptor, blocheaza producerea monoxidului de azot de catre celulele vasculare, impiedicand astfel arterele sa se dilate.

Aceasta descoperire ofera, in afara unei explicatii stiintifice a "paradoxului francez" - mai putine cazuri de infarct in sud-vestul Frantei, desi alimentatia oamenilor este bogata in grasimi saturate provenind din alimente precum unt, smantana, branza, mezeluri, foie gras, pulpe de rata, dar si in vin -, si noi informatii despre "potentialul terapeutic al polifenolilor in tratarea maladiilor cardiovasculare", potrivit cercetatorilor.
VOTEAZA ARTICOLUL
0/5
0 voturi
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 

ANUNTURILE TALE DE MICA PUBLICITATE LA UN CLICK DISTANTA

  imobiliare.jpg   general.jpg

banner_pc4.jpg

cursvalutar
1 EUR
4.3529
-0.0025
-0.0574
1 USD
3.2831
+0.0018
+0.0548
1 GBP
5.1981
+0.0029
+0.0558
 
 
 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea
RUN DATA SOLUTIONS SATI