22.4 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecial"Omul pasăre trebuie să se întoarcă la familia şi prietenii lui". Pagină...

“Omul pasăre trebuie să se întoarcă la familia şi prietenii lui”. Pagină de Facebook, dedicată pilotului dispărut

Familia pilotului planorului dispărut de aproape o săptămână a creat pagina de Facebook “Să-l găsim pe Mircea Crăciun”, unde colegii acestuia să poată posta opinii referitoare la traseele pe care ar putea fi căutat. 

Deschideţi galeria foto de mai sus pentru a vedea cum arată pagina de Facebook dedicată pilotului dispărut, Mircea Crăciun. 

Familia pilotului Mircea Crăciun mulţumeşte, într-o scrisoare transmisă agenţiei Mediafax, pentru profesionalismul şi promptitudinea tuturor efectivelor implicate în căutări.

Citeşte şi: Căutările planorului dispărut continuă. Cum sunt ajutaţi salvatorii

“Am urmărit personal desfăşurarea căutărilor şi am fost impresionaţi de eforturile depuse de echipele de coordonare, factori de decizie, piloţi, tehnicieni şi personal auxiliar. Am scotocit pădurile împreună cu personalul ISU, salvamont, pădurari şi voluntari. Am văzut o bună organizare şi am simţit că toţi oamenii implicaţi au înţeles tensiunea prin care trecem. Altruismul tuturor ne-a copleşit. Le mulţumim din suflet pentru tot efortul. Mulţumim, de asemenea, Aeroclubului României, personalului MAI şi MApN şi voluntarilor care s-au implicat cu propriile aeronave, parapante sau alte mijloace tehnice. Chiar dacă timpul este cumva împotriva noastră, noi vom continua căutările cu orice mijloace şi oricâte sacrificii. Tatăl nostru a iubit enorm munţii peste care a zburat şi care l-au ajutat să-şi ţină aripile sus. Pe aceiaşi munţi trebuie să-i convingem acum să ni-l dea înapoi. Mircea Crăciun, omul pasăre, trebuie să se întoarcă la familia şi prietenii lui. Natura ne-a arătat încă o dată că este mai puternică decât oricine. Însă, tot ea ne va arăta drumul către tatăl nostru. Oricine doreşte să participe la căutări este binevenit”, se arată în scrisoarea semnată de unul dintre fiii pilotului, Mircea Crăciun.

El a anunţat că a deschis o pagină pe Facebook în care vor fi postate opiniile familiei şi ale colegilor de zbor apropiaţi lui Mircea Crăciun cu privire la itinerarele unde ar putea fi căutat. “Pagina este intitulată «Să-l găsim pe Mircea Crăciun». Aici ne vom coordona căutările. Mulţumim încă o dată tuturor şi cât mai curând să creem o pagină cu titlul «L-am găsit pe Mircea Crăciun»”, se mai arată în scrisoarea familiei pilotului.

Citeşte şi: Directorul Aeroclubului României: Pilotul planorului dispărut a fost singurul responsabil

Pilotul Mircea Crăciun este căutat de şase zile, miercuri fiind peste 1.000 de pompieri, jandarmi, salvamontişti şi voluntari, cu aproape 200 de mijloace de intervenție, pe trasee din județele Prahova, Argeș, Brașov, Vrancea, Buzău, Bacău, Covasna și Harghita. Echipele de căutare de la sol au la dispoziţie un elicopter al MAI, pentru intervenţii în caz de nevoie sau pentru verificarea unor informaţii.

De asemenea, o dronă performantă care poate face căutări pe arii mari, de aproximativ 50 de kilometri pătrați, în mod programat, va fi folosită în zona Întorsura Buzăului, iar imaginile captate vor fi analizate la sol de către specialişti. Drona a fost pusă la dispoziţia echipelor de salvatori de către voluntari.

Marţi, echipele de căutare au parcurs 45 de trasee în zonă montană, iar elicopterul MAI a efectuat două misiuni de căutare în zona Vama Buzăului (Brașov) și Comandău (Covasna), ultima fiind încheiată în jurul orei 20.30.

Citeşte şi: Exclusiv RL: Ce dotări MINIME de siguranţă NU avea PLANORUL dispărut în munţi

Secretarul de stat în MAI Raed Arafat a declarat că în căutarea pilotului Mircea Crăciun sunt verificate şi înregistrări cu camere de supraveghere montate în munţi, pe pârtii, la telecabine, la cabane sau la orice unitate care are astfel de echipamente.

Raed Arafat a spus că dacă pilotul nu va fi găsit în urma căutărilor, Jandarmeria Montană și Salvamont vor avea “o misiune continuă ca pe toate traseele pe care le fac, oricând sunt pe munte, să verifice și planorul respectiv”.

Mircea Crăciun, care a dispărut cu planorul în 6 august, după ce a decolat din Masivul Postăvarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanţă din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Planorul era închiriat de la o firmă din străinătate de către Mircea Crăciun, care îl testa pentru prima dată după asamblare. Aeroclubul Braşov l-a ajutat să se înalţe pentru a-şi lua zborul din Masivul Postăvarul.

Citeşte şi: Căutarea planorului și pilotului dispărut a fost EXTINSĂ

Comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, spunea, în 6 august, că atunci când planorul a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de “verificare după asamblare”, potrivit ROMATSA.

Procurorii Parchetului Curții de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unităţi constituindu-se din 6 august un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.

ROMATSA anunţa că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil în 6 august, la ora 13.06, în timp ce traversa stațiunea Predeal.

Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere. Aparatul de zbor a plecat joi 6 august, la amiază, de la Ghimbav, iar autorităţile au fost anunţate după nouă ore că nu a revenit la bază.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun zbura într-o zonă de clasa G, adică spaţiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigaţia şi cu păstrarea legăturii cu organele de trafic, a declarat, pentru MEDIAFAX, directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru.

Directorul general al Aeroclubului României a spus că, potrivit legislaţiei în vigoare, reprezentanţii Aerodromului Ghimbav nu aveau obligaţia să monitorizeze zborul planorului, întrucât era un zbor privat, pentru care s-a asigurat doar tractarea, după aceea pilotul comandant fiind singurul responsabil de menţinerea legăturii cu organele de trafic.

George Rotaru a mai spus că Aeroclubul României face o cercetare internă în acest caz.

 

Cele mai citite

Asfaltări din bani publici în curțile votanților PSD la Râmnicu Sărat

În Râmnicu Sărat, Administrația Domeniului Public (ADP) a fost acuzată de practici discutabile în contextul campaniei electorale. Din imaginile surprinse se poate observa...

Premierul slovac Fico se află în afara oricărui pericol, dar starea sa este gravă

Premierul slovac Robert Fico nu mai este în pericol imediat, dar se află în continuare în stare gravă, a declarat duminică adjunctul său, la...

Accident pe Dunăre. Două persoane au murit, iar alte cinci sunt date dispărute

Două persoane au fost ucise și alte cinci au fost date dispărute în urma unei coliziuni între o ambarcațiune cu motor de mici dimensiuni...
Ultima oră
Pe aceeași temă