11.3 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialAvionul românesc fără pilot e trimis în largul Mării Negre. Vezi scopul...

Avionul românesc fără pilot e trimis în largul Mării Negre. Vezi scopul misiunii

Noul avion fără pilot model Ultra 20, proiectat şi construit în România, va fi testat mâine în poligonul Capu Midia.

Specialiştii Centrului de Cercetare Ştiinţifică pentru Armamente din cadrul Agenţiei de Cercetare pentru Tehnică şi Tehnologii Militare vor lansa un asemenea avion spre largul Mării Negre.

Aeronavele Ultra 20, dirijate prin radio, nu au armament la bord, fiind concepute pentru a servi ca avioane ţintă în timpul tragerilor cu artileria antiaeriană şi cu rachetele sol – aer.

Citeşte şi: Exclusiv RL. România va propune Agenţiei Europene de Apărare un sistem dronă antidronă

Pe de altă parte, aeronavele Ultra 20 au la bord şi o cameră video, menită să transmită imagini despre zborul aeronavei. În mod normal, avioanele ţintă sunt distruse în timpul exerciţiilor militare, întrucât sunt lovite de proiectile.

Avionul ar trebui să revină la punctul de plecare

La acţiunea de mâine nu se va trage asupra avionului. Reprezentanţii Ministerului Apărării ne-au spus că se realizează doar un test de zbor, nu şi de tragere asupra avionului – ţintă, care ar trebui să revină la punctul de plecare.

Un element interesant este faptul că, exact în aceste zile, Forţele Aeriene Române au anunţat că desfăşoară un exerciţiu, cu trageri de luptă şi experimentale, în poligonul Capu Midia.

Citeşte şi: Exclusiv RL. Armata testează noi tipuri de arme în poligonul Capu Midia

Avioanele Ultra 20 au fost deja testate în poligonul Clinceni, al Agenţiei de Cercetare pentru Tehnică şi Tehnologii Militare. Testul de mâine va permite însă o verificare mai dură a performanţelor aeronavei, întrucât ea se va îndepărta la mare distanţă de ţărm. În cazul prăbuşirii aeronavei, nu va exista niciun risc, întrucât ea va pica în mare.

Avioanele Ultra 20 sunt propulsate de un motor cu benzină care le ridică pană la 1000 de metri altitudine. La testele de pană acum, aparatele au atins 200 de kilometri la oră.

Intr-o versiune viitoare, aparatele vor zbura cu 500 de kilometri la oră, ceea ce va permite o simulare mult mai buna a ţintelor aeriene reale.

Proiectul de cercetare este denumit oficial „Sistem ţintă pentru trageri sol-aer, aer-aer şi navă-aer” şi este dezvoltat la cererea Forţelor Aeriene Române.

Citeşte şi: Foto. Militarii români deschid focul împotriva avioanelor fără pilot

 

 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Misterul surdității lui Bethoven se dezvăluie

Se spune că marile genii ale umanității ard rapid! Creează opere monumentale și se sting devreme. Despre viața și simfoniile lui Beethoven s-au scris...

Impostura snoabă și propaganda veselă

Obsesia multor snobi care ce îmbogățesc peste măsură este să devină artiști prin intermediul banilor. Întâi își tot dichisesc și bibilesc casa de un...

Misterul surdității lui Bethoven se dezvăluie

Se spune că marile genii ale umanității ard rapid! Creează opere monumentale și se sting devreme. Despre viața și simfoniile lui Beethoven s-au scris...
Ultima oră
Pe aceeași temă