14.8 C
București
marți, 30 aprilie 2024
AcasăSportRus dă asigurări că Master Planul de Transport va fi aprobat săptămâna...

Rus dă asigurări că Master Planul de Transport va fi aprobat săptămâna viitoare

Ministrul Transporturilor asigură că Master Planul General de Transport va fi aprobat săptămâna viitoare în Guvern, iar până la 15 martie va fi prezentat în fața Comisiei Europene, după care va fi implementat, informează Agerpres.

Varianta actualizată a Master Planului de Transport, realizată în urma dezbaterilor publice, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.

Ioan Rus, a prezentat, marți, în fața membriilor comisiilor pentru transporturi din Camera Deputaților și din Senat, Master Planul în forma semifinală. În urma observațiilor făcute de membrii comisiilor, draftul va fi modificat și va fi aprobat în Guvern.

”Săptămâna viitoare vom aproba în Guvern acest document, urmând ca imediat după această aprobare să ne ducem la Bruxelles și să îl prezentăm și în fața Comisiei Europene, după care el devine un document care se finanțează și se implementează", a precizat Rus.

Citește și: Constanţa: Operatorii critică master-planul portului

Potrivit ministrului, atâta timp cât există un acord al celor două comisii de specialitate din Parlament, nu este nevoie de un acord politic.

"Există un acord politic, să spunem, în cele două comisii. Directiva europeană ar spune că acest Master Plan trebuie aprobat de autoritățile române. Autoritățile române sunt Guvernul. Ca să avem o dimensiune mai clară a susținerii — de aceea am făcut aceste discuții și în cele două comisii, pentru a avea și susținerea Parlamentului. Nu e gratuită discuția, pentru că ne-a fost de mare folos. Am prezentat acest Master Plan și domnului președinte Iohannis", a spus el.

Șeful de la Transporturi a apreciat că până la 15 martie varianta actuală a Master Planului va fi prezentată Comisiei Europene.

"Anexa cu implementarea o vom discuta în Guvern și la Comisia Europeană. După ce avem acordul Comisiei Europene începem să lucrăm pe acordul fin: înalte, joase, bași. De la Guvern mergem la Bruxelles, de la Bruxelles acasă și apoi implementare. Sper ca miercurea viitoare în Guvern să luăm aprobarea Guvernului, după care, vedem cum ne putem programa la CE. Oricum, până la 15 martie cu siguranță vom fi la Bruxelles cu el", a subliniat Ioan Rus.

Citește și: Master Plan Electoral de Transport: Sibiu-Pitești va fi, totuși, autostradă

La rândul său, președintele Comisiei pentru transporturi și energie din Senat, Mihai Fifor, a afirmat că membrii celor două comisii parlamentare de specialitate susțin în unanimitate Master Planul de Transport.

"Noi am avut astăzi o ședință comună a celor două comisii din Senat și din Camera Deputaților. Ieri (luni — n. r.) ne-am mai întâlnit o dată la Parlament, într-o dezbatere preliminară. Am luat în discuție Master Planul General de Transport. Astăzi, am continuat cu întrebări adresate domnului ministru și echipei sale. Cred că foarte multe dintre întrebările colegilor senatori și deputați au căpătat un răspuns astăzi. În final, concluzia celor două comisii a fost aceea de a susține acest Master Plan și demersul pe care îl face Guvernul României în acest moment. A fost un vot în unanimitate pentru un acord pentru ca Guvernul României să poată face mai departe demersurile necesare pentru ca Master Planul să devină operațional cât mai repede", a spus senatorul.

Președintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, Mihai Lupu, a apreciat că este foarte important pentru România să existe un Master Plan de Transport, un document care, practic, "pornește de undeva" și dă o perspectivă până în 2030.

"Am convenit cu toții că pentru România este foarte important să existe un element de bază, acest Master Plan. Nu este un element complicat, dar este, astăzi, pentru România un document care, practic, pornește de undeva și dă o perspectivă până în 2030. Susținem acest demers, vom intra în dezbateri, suntem conștienți cu toții că este perfectibil, dar cel mai important lucru este să pornim de undeva în așa fel încât să putem accesa și fonduri europene și, pentru mine, este foarte important nu cine este la Putere, cine va veni, ci este important să plecăm de undeva și să ajungem undeva. Susținem toate demersurile care vin pentru România și în interesul cetățenilor", a declarat Lupu.

Citește și: Ministrul Transporturilor prezintă Master Planul de transport în domeniul rutier

În document sunt incluse o nouă centură ocolitoare cu profil de autostradă pentru Bucureşti şi mai multe sectoare de drumuri expres care iniţial făceau parte din reţeaua Trans Regio, precizează Mediafax.

 

"După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi", arată Ministerul Transporturilor.

 

Pe sectorul feroviar, noua variantă a documentului prevede investiţii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor căi ferate cu potenţial economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoarelor de pe reţeaua TEN-T core (425 km) şi dezvoltarea unor sectoare de cale ferată de mare viteză (peste 1.000 de km). Totalul investiţiilor în acest sector este de 19 miliarde de euro.

În ceea ce priveşte sectorul naval, propunerile vizează 752 km de căi navigabile şi modernizarea a 12 porturi, cu investiţii estimate la peste 2 miliarde de euro.

Ultima variantă a Master Planului recomandă investiţii în infrastructura a 14 aeroporturi, în valoare de 588 milioane euro, în timp ce suma revizuită pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.

Valoarea totală a investiţiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport până în 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiată de cea din prima variantă a strategiei.

Cele mai citite

Investițiile PSD continuă să susțină creșterea economică în trimestrul II: Managerii Români Confirmă

Managerii români confirmă că România va continua să înregistreze creștere economică și în al doilea trimestru al anului 2024, conform Anchetei de Conjunctură privind...

Blat PSD-PNL la alegerile locale din Maramureș

Coaliția PSD-PNL s-a rupt la București, însă în țară alianța merge „unsă” și un exemplu elocvent este situația din Maramureș. După arestarea edilului de...
Ultima oră
Pe aceeași temă