Comisia Europeană (CE) a solicitat joi Agenţiei Europene pentru Securitate Aeriană (EASA) să analizeze raportul privind cauzele prăbuşirii avionului Germanwings în Alpii francezi, potrivit Mediafax.
Astfel, CE vrea să afle dacă sunt necesuare eventuale actualizări ale reglementărilor în domeniul securităţii, relatează Reuters.
Potrivit concluziilor raportului preliminar întocmit de Agenţia franceză pentru investigarea accidentelor BEA, copilotul Germanwings suspectat că a prăbuşit cu intenţie avionul pe 24 martie a repetat manevra în dimineaţa în care a avut loc dezastrul.
Citește și: Nou incident la bordul unui avion Germanwings
Comisarul european pentru Transporturi Violeta Bulc a solicitat EASA să vizeze aspecte ca sistemul de închidere a cockpitului, procedurile de acces şi ieşire în şi din cockpit şi procedurile cu privire la controlul medical al piloţilor.
Copilotului zborului de la Barcelona la Duesseldorf Andreas Lubitz i s-a refuzat în două rânduri eliberarea documentelor medicale de care avea nevoie pentru a pilota, au anunţat anchetatorii miercuri.
Grupul de lucru din cadrul EASA urmează să strângă probe în domeniile securităţii şi medical atât din industria aviaţiei, cât şi de la organismele de reglementare.
Citește și: Avionul prăbușit în Alpi: Înregistrări șocante cu pasagerii, înainte să moară
În baza concluziilor acestuia, Uniunea Europeană (UE) urmează să decidă dacă va modifica sau nu reglementările în domeniul securităţii, a precizat Comisia.
EASA are competenţa să introducă reglementări obligatorii pentru toate companiile aeriene europene.
Citește și: De ce boală suferea copilotul avionului Germanwings
Germania a înfiinţat, la rândul ei, un grup de lucru, din care fac parte experţi în industria aviaţiei, însărcinat să analizeze orice posibile modificări care să fie aduse testărilor medicale ale piloţilor şi regulilor de securitoare vizând intrarea în cockpit.