19.8 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăSpecialCe constrângeri au profesorii cu funcții de conducere

Ce constrângeri au profesorii cu funcții de conducere

În proiectul Codului de etică pentru învăţământul preuniversitar, aflat în curs de finalizare la Ministerul Educaţiei, se arată că profesorii care ocupă funcţii de conducere, de îndrumare şi de control sau care sunt membri în structuri de conducere trebuie să respecte criteriile unui management eficient al resurselor, să promoveze standardele profesionale şi morale specifice şi să aplice cu obiectivitate reglementările legale şi normele etice.

Potrivit Mediafax, sunt interzise abuzul în exercitarea autorităţii şi hărţuirea personalului didactic, indiferent de statutul şi funcţia persoanei care exercită astfel de presiuni. Codul prevede și că profesorii cu funcţii de conducere vor exercita atribuţiile ierarhic superioare din perspectiva exclusivă a evaluării, controlului, îndrumării şi consilierii manageriale corecte şi obiective.

Proiectul interzice dascălilor cu funcţii de conducere activităţile de comerţ în unitatea şcolară în lipsa unui contract prealabil, aprobat de către Consiliul de Administraţie al unităţii şcolare. Potrivit documentului redactat de ministerul de resort, personalul din sistemul de învăţământ preuniversitar de stat, particular şi confesional, responsabil cu instruirea şi educaţia, în mod particular cadrele didactice, trebuie să îşi desfăşoare activitatea profesională în conformitate cu următoarele valori şi principii: • imparţialitate, independenţă şi obiectivitate; •responsabilitate morală, socială şi profesională; •integritate morală şi profesională; •confidenţialitate; •activitate în interesul public; •respectarea şi promovarea interesului superior al copilului; •respectarea legislaţiei generale şi a celei specifice domeniului; •respectarea autonomiei personale; •onestitate şi corectitudine intelectuală; •respect şi toleranţă; •autoexigenţă în exercitarea profesiei; •interes şi responsabilitate în raport cu propria formare profesională; •implicarea în democratizarea societăţii, în creşterea calităţii activităţii didactice şi a prestigiului unităţii/instituţiei de învăţământ preuniversitar, precum şi a specialităţii/domeniului în care lucrează; •respingerea conduitelor didactice inadecvate.

Cele mai citite

Rusia – Ucraina, ziua 780: Moscova susține că armata Kievului a atacat Crimeea cu rachete cu rază lungă de acțiune

Sistemele de apărare antiaeriană ruse au distrus patru rachete ATACMS cu rază lungă de acţiune, furnizate de SUA Kievului şi care au fost lansate...

Povestea șeicilor liberali veniți să se scalde în manelele din Dâmbovița

Ilustrație: Marian Avramescu Pentru ca oamenii de rând să nu poată fi invidioși pe călătoriile președintelui Klaus Iohannis și pe cele ale președdintelui Partidului...

Pastorala de Paște a patriarhului Daniel

În lucrarea Domnului Nostru Iisus Hristos, vindecarea de o boală trecătoare nu este totul şi nu este ultimul scop al venirii Lui în lume,...
Ultima oră
Pe aceeași temă