11 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăSpecialCum a afectat scandalul emisilor de noxe vânzările Volkswagen

Cum a afectat scandalul emisilor de noxe vânzările Volkswagen

Comenzile pentru maşinile noi produse de Volkswagen au încetinit, după ce producătorul auto a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, potrivit Agerpres. 

“Cumpărătorii sunt prudenți cu achizițiile. Problema emisiilor de dioxid de carbon a afectat mai mult încrederea în produsele VW decât problema oxidului de azot!, a declarat, şeful consiliului angajaţilor VW, Bernd Osterloh. 

Citeşte şi: Ce măsuri ia Volkswagen pentru remedierea autoturismelor afectate de scandalul noxelor

Volkswagen a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante în SUA astfel încât mașinile cu motoare diesel apăreau cu emisii mai scăzute de oxid de azot, substanță care provoacă boli respiratorii și afectează mediul. Computerul mașinii funcționează astfel încât reduce nivelul emisiilor de oxid de azot din țeava de eșapament, în timpul testelor. Softul a fost utilizat mulți ani pentru a permite VW să treacă testele mai stricte privind emisiile din SUA și este posibil să fi fost utilizat și în Europa. 

În 3 noiembrie, VW a admis că a subestimat consumul de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de mașini, mărcile VW, Seat, Skoda și Audi, vândute în Europa. Aceste dezvăluiri privind economia de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezintă un risc economic evaluat la aproximativ două miliarde de euro, au adâncit criza cu care se confruntă grupul german. 

Vânzările globale ale grupului Volkswagen au scăzut cu 3,5% în octombrie dar au crescut cu 0,5% în Germania. Conducerea companiei germane a dezmințit informațiile privind declinul comenzilor și al vânzărilor, în urma scandalului emisiilor. 

Osterloh, care este și membru în comitetul boardului de supervizare al VW, a avertizat că angajații s-ar putea confrunta cu riscuri dacă declinul comenzilor va persista. ‘Locurile de muncă sunt sigure numai dacă vindem mașini. Dacă nu vindem mașini, vom fi în dificultate’, a adăugat șeful consiliului angajaților VW. 

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. 

Cele mai citite

Sfânta Lumină, adusă de la Ierusalim pe Otopeni. Cum va fi împărțită

Sfânta Lumină va fi adusă de la Ierusalim în această seara de Superiorul Aşezămintelor Patriarhiei Române la Locurile Sfinte, părintele arhimandrit Teofil Anăstăsoaie, şi va fi...

Povestea șeicilor liberali veniți să se scalde în manelele din Dâmbovița

Ilustrație: Marian Avramescu Pentru ca oamenii de rând să nu poată fi invidioși pe călătoriile președintelui Klaus Iohannis și pe cele ale președdintelui Partidului...

Pastorala de Paște a patriarhului Daniel

În lucrarea Domnului Nostru Iisus Hristos, vindecarea de o boală trecătoare nu este totul şi nu este ultimul scop al venirii Lui în lume,...
Ultima oră
Pe aceeași temă