11 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăSpecialCum influențează românii navigația pe Dunăre

Cum influențează românii navigația pe Dunăre

Trei români fac parte din conducerea EDINNA, care are ca scop armonizarea educaţiei, instruirii şi certificării personalului navigant fluvial.

Eforturile concentrate ale statelor membre ale Uniunii Europene ce urmăresc transferul accentului de pe transportul rutier şi feroviar pe transportul pe căi navigabile interioare cuprind un set întreg de măsuri vizând în primul rând asigurarea unei infrastructuri sustenabile şi promovarea acestui mod de transport nu numai ecologic, dar şi cu mult mai avantajos din punct de vedere economic faţă de alternativele curente. O componentă principală a strategiilor europene de dezvoltare a sectorului de navigaţie pe ape interioare o reprezintă și armonizarea educaţiei, instruirii şi certificării personalului din acest domeniu în vederea asigurării unui personal de înaltă calificare şi a mobilităţii forţei de muncă în întreg spaţiul european. CERONAV s-a implicat în demersurile de armonizare a pregătirii personalului navigant fluvial la nivel european încă din anul 2009, odată cu înființarea Asociației EDINNA –
Education in Inland Navigation, ca parte a proiectului cu finanțare europeană PLATINA –
Platform for the implementation of NAIADES, CERONAV fiind partener în acest proiect. CERONAV este membru fondator al EDINNA și a deținut de la înființare și până în prezent o funcție de ofițer în cadrul comitetului de conducere.

În prezent, structura de conducere a Asociaţiei este compusă dintr-un preşedinte, doi vicepreşedinţi, un trezorier şi doi ofiţeri consultanţi, România ocupând trei poziţii în acest comitet director prin Ovidiu Sorin Cupşa – vicepreşedinte, Mihai Ghiba, de la Autoritatea Navală Română, şi Doina Munteanu, de la Ceronav – Unitatea Galaţi, ca ofiţeri consultanţi. Scopul declarat al EDINNA este acela de a implementa un sistem armonizat de pregătire a personalului din transportul pe ape interioare la nivel european.

Astfel, membrii EDINNA – reprezentanți ai 27 de instituții de pregătire în domeniul navigației pe ape interioare din România, Franţa, Slovacia, Belgia, Germania, Olanda, Italia, Austria, Polonia, Ucraina, Serbia, Bulgaria, Croaţia şi Rusia –
au elaborat STCIN – Standards of Training and Certification for Inland Navigation (n.n. – pe modelul STCW din domeniul maritim).

SCOP. Ce își propune asociația

Programul membrilor fondatori ai EDINNA îşi propunea soluţio­­na­rea unor probleme şi abordarea unor aspecte tematice ca de exemplu: armonizarea educaţiei şi instruirii practice în sectorul navigaţiei pe ape interioare, stabilirea cerințelor tehnice minime pentru echipamentele şi simulatoarele de instruire, realizarea de programe de schimb de experienţă şi bune practici între membrii EDINNA și nu numai, implementarea unei singure limbi de comunicare pe ape interioare.

Cele mai citite

Povestea șeicilor liberali veniți să se scalde în manelele din Dâmbovița

Ilustrație: Marian Avramescu Pentru ca oamenii de rând să nu poată fi invidioși pe călătoriile președintelui Klaus Iohannis și pe cele ale președdintelui Partidului...

Mihai Viteazul a fugit ca Vijelie de pe cortul de AUR, ca să-i facă loc lui Uraganul să împartă Salam pentru adepții partidului

Ilustra'ieȘ Marian Avramescu Pentru a elimina orice urmă de revoltă ale fanilor marilor domnitori ai principatelor române, istoria se poate modifica, de dragul adepților...

Povestea șeicilor liberali veniți să se scalde în manelele din Dâmbovița

Ilustrație: Marian Avramescu Pentru ca oamenii de rând să nu poată fi invidioși pe călătoriile președintelui Klaus Iohannis și pe cele ale președdintelui Partidului...
Ultima oră
Pe aceeași temă