14.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăLifestyleFoodMai multe aeronave SMURD s-au prăbuşit în ultimii 15 ani

Mai multe aeronave SMURD s-au prăbuşit în ultimii 15 ani

În urma prăbuşirii, joi, 2 iunie, a elicopterului SMURD Iaşi în Republica Moldova, agenţia Agerpres a publicat o listă a acestui accidentelor în care au fost implicate aeronave SMURD.

Citeşte şi Un elicopter SMURD de la Iaşi s-a prabusit în Republica Moldova. 4 persoane au murit

Un elicopter SMURD s-a prăbuşit la 15 decembrie 2014, în lacul Siutghiol din staţiunea Mamaia, judeţul Constanţa. Toţi cei patru membri ai echipajului au murit, doi piloţi din cadrul Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne şi două cadre medicale aparţinând SMURD Constanţa. 
La 23 decembrie 2006, un elicopter EC 135 al SMURD Târgu Mureş, care avea la bord un pilot, un navigator şi un echipaj medical, în drum spre o intervenţie către Vatra Dornei, s-a prăbuşit în judeţul Bistriţa-Năsăud. Accidentul s-a soldat cu rănirea celor patru persoane aflate la bordul elicopterului. Raportul comisiei de anchetă a accidentului a relevat faptul că aparatul de zbor a intrat într-o masă de aer ceţos, care a redus vizibilitatea la zero în toate direcţiile, echipajul fiind obligat să ia altitudine, în încercarea de a depăşi cea mai înaltă cotă din zonă. Elicopterul a aterizat forţat în zona Pasul Tihuţa, judeţul Bistriţa-Năsăud. 
Patru persoane – doi piloţi, un medic şi un asistent medical din cadrul SMURD Iaşi – au murit la 9 ianuarie 2006, după ce elicopterul tip Eurocopter EC 135, aparţinând Unităţii Speciale de Aviaţie a MAI, la bordul căruia se aflau, s-a prăbuşit la 1,5 km de Aeroportul Moldova din Iaşi, în timpul efectuării unui zbor de verificare. Elicopterul a pierdut legătura cu turnul de control imediat după decolare. Cei doi piloţi au fost avansaţi post-mortem. Potrivit directorului Aeroportului Internaţional Iaşi, Mitică Rebegea, în dimineaţa în care s-a prăbuşit elicopterul EC 135 existau condiţii bune de zbor, vizibilitatea era de 5.000 de metri, temperatura de – 3 grade Celsius şi vânt slab. Totuşi, la 14 martie 2006, concluziile anchetei au stabilit că accidentul de la Iaşi a fost provocat de vremea nefavorabilă, respectiv de lipsa de vizibilitate cauzată de ceaţă. Acesta a fost primul accident produs pe teritoriul României cu un elicopter EC B5 al companiei Eurocopter Germania. 
În data de 5 martie 2003, un elicopter IAR 316B Alouette, aparţinând Transgaz, dar fiind închiriat de SMURD Târgu Mureş, a decolat de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi s-a prăbuşit în apropiere de satul Morişti, comuna Cojocna. Patru persoane, dintre care două cadre medicale SMURD şi doi piloţi au murit. Elicopterul trebuia să transporte la Budapesta un copil nou-născut care necesita o operaţie pe cord. Victimele acestui tragic acccident au fost decorate post-mortem de preşedintele României pentru înaltul profesionalism, umanismul şi spiritul de sacrificiu dovedite în numeroase acţiuni de salvare a vieţilor omeneşti. 

Cele mai citite

Producția de cărbune a scăzut

Producţia de cărbune net a României a totalizat, în primele trei luni ale acestui an, 511.600 tone echivalent petrol, fiind cu 11,6% mai mică...
Ultima oră
Pe aceeași temă