Ministerul Transporturilor vrea să ia “măsuri un pic radicale” asupra Companiei TAROM, iar pentru a realiza acest lucru “va trebui o voinţă politică solidă în decursul anului viitor”, a declarat, luni, Ionuţ Moşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, citat de Mediafax.
Secretarul de stat a făcut această declarație cu prilejul audierii lui la Comisia de Transporturi din Senat.
“Compania Tarom ar fi trebuit pregătită mult mai bine, din timp, pentru condiţiile din 2015 – 2016 de piaţă. Low-cost-urile au venit foarte, foarte agresiv. Acum încercăm să facem faţă, să ne batem, cred că românii merită această companie în care statul român a investit şi investeşte în continuare bani, în flotă. Compania are o cotă de piaţă din care pierde câte un pic, însă este destul de solidă şi există potenţial de redresare însă va trebui o voinţă politică solidă în decursul anului viitor pentru a lua nişte măsuri un pic radicale, pentru a putea aşeza pe baze economice reale adaptate la condiţiile de piaţă din acest domeniu”, a declarat, în comisie, Ionuţ Moşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Conducerea Tarom şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor au fost chemaţi, luni, la Comisia de Transporturi din Senat pentru a explica motivele care au dus la apariţia ultimelor incidente privind siguranţa aeronavelor companiei aeriene române.
Convocarea la Comisie a apărut după ce ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a efectuat săptămâna trecută o vizită de lucru la TAROM, în contextul incidentelor aviatice şi le-a cerut angajaţilor ca avioanele să fie verificate şi de alte persoane faţă de cei care le monitorizează în mod curent.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, o echipă de investigatori din cadrul CIAS (Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile) a început acţiunile de determinare a cauzelor producerii evenimentului aviatic în care TAROM a întrerupt decolarea în cursa Bucureşti-Iaşi. Investigatorii au demarat „activităţile de investigaţie privind siguranţa, cu scopul de a determina cauzele producerii acestui eveniment aviatic”.