14 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăSpecialPortul Constanța nu reușește să atragă turiștii care vizitau Ucraina

Portul Constanța nu reușește să atragă turiștii care vizitau Ucraina

Evenimentele din Ucraina ar fi putut aduce un beneficiu României: numărul mare de turiști care își petreceau vacanța acolo ar fi putut ajunge în țara noastră. Nu s-a întâmplat însă așa decât în mică măsură, lucru demonstrat de cifre.

Anul trecut, în noiembrie, Yuriy Vaskov, CEO al Autorității Ucrainene a Porturilor Maritime, declara că în porturile din Ucraina au sosit, pe parcursul anului 2013, 293 de nave de pasageri. Cele mai căutate au fost porturile Odessa, cu 106 nave și 81.367 de pasageri, și Yalta, cu 109 nave și 77.880 de pasageri. În total, porturile din țara vecină fuseseră vizitate de 186.496 de turiști, în 2013. ”99,9% din operatorii navelor de pasageri provin din regiunea Caraibelor și din vestul Europei”, a declarat Yuriy Vaskov, potrivit paginii de internet oficiale a Portului Odessa. Într-o singură zi, aici au acostat 6 nave, cu o lungime totală de 949 de metri. În Yalta se anunțau investiții pentru ca în anul acesta sau viitor să poată fi primite nave cu o lungime de 300 de metri.

Câți turiști au venit în Portul Constanța

Anul acesta, din cauza situației politice din Ucraina, cei mai mulți operatori au renunțat la porturile de aici. Acest lucru a adus o creștere pentru traficul de pasageri din Portul Constanța, dar nu spectaculoasă. „Portul Constanţa a înregistrat un număr-record de 65.000 de turişti, în 2014, până la această dată”, a declarat Mirela Matichescu, vicepreşedintele Autorității Naționale pentru Turism. Gabriel Vişan, directorul economic al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, a anunţat că sezonul de croaziere se va încheia pe 15 noiembrie, cu un bilanţ de 92 escale şi 70.000 de pasageri, faţă de 69 escale în 2013. Nu s-a reușit, deci, nici măcar să se atingă numărul de pasageri atins anul trecut de unul dintre cele două porturi importante ale Ucrainei. Acesta a precizat că pentru anul viitor sunt anunțate cu șapte nave în plus față de acest an, deci, din nou, sub nivelul din 2013 al Porturilor Yalta sau Odessa.

Investiții în 2015

”De la inaugurarea acestui terminal, în 2008, Portul Cons­tanţa a făcut eforturi de promovare ca destinaţie atractivă pentru navele de croazieră, înscriindu-se în principalele asociaţii ale porturilor din Marea Neagră şi Mediterana, în Asociaţia MedCruise. Rezultatele s-au văzut: an de an a crescut numărul navelor şi al pasagerilor care vin în Portul Constanţa. Sumele obţinute de administraţia portuară din această activitate reprezintă doar 1% din totalul veniturilor sale. Sperăm ca, în acest an, încasările să ajungă la 1 milion de euro. Anul viitor, vom extinde terminalul cu o clădire nouă, având în vedere fluxul în creştere de turişti. Investiţia se ridică la circa 100.000 euro. Purtăm discuţii cu administraţia locală pentru înfiinţarea unei linii de transport în comun, care să lege, în sezonul de croaziere, terminalul de pasageri cu centrul oraşului, pentru a facilita transportul turiştilor care vizitează Constanţa”, a precizat George Vișan. Acesta a precizat că CNAPMC are în vedere acordare de facilități pentru a crește numărul de pasageri anul viitor. Printre acestea se numără scutirea de la taxa de tranzitare a terminalului de pasageri pentru copii.

De ce nu vin turiștii în Constanța?

Explicațiile pentru care turiștii străini nu se înghesuie în Constanța sunt multiple. Deși oferta turistică este relativ bogată, nu este bine pusă în valoare. La obiectivele istorice din județ cu greu se pot găsi un ghid sau panouri informative, centrul orașului Constanța este încă un șantier, cazinoul este o ruină, câinii vagabonzi sunt stăpânii orașului, relicvele romane din Constanța sunt pline de gunoaie. La toate acestea se adaugă motive mult mai pragmatice, cum ar fi lipsa toaletelor de la obiectivele turistice sau din drumul spre acestea. Din Constanța spre Histria nu este nici o toaletă, iar o campanie inițiată anii trecuți de profesioniștii din turism nu a reușit să schimbe acest lucru.

Cele mai citite

Mihai Viteazul a fugit ca Vijelie de pe cortul de AUR, ca să-i facă loc lui Uraganul să împartă Salam pentru adepții partidului

Ilustra'ieȘ Marian Avramescu Pentru a elimina orice urmă de revoltă ale fanilor marilor domnitori ai principatelor române, istoria se poate modifica, de dragul adepților...

Sfânta Lumină, adusă de la Ierusalim pe Otopeni. Cum va fi împărțită

Sfânta Lumină va fi adusă de la Ierusalim în această seara de Superiorul Aşezămintelor Patriarhiei Române la Locurile Sfinte, părintele arhimandrit Teofil Anăstăsoaie, şi va fi...

Taiwanul ar urma să fie sprijinit de Trump dacă acesta va câștiga alegerile

Un fost ambasador al SUA la Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa, James Gilmore, a declarat sâmbătă că este convins că Donald Trump...
Ultima oră
Pe aceeași temă