Pe bloguri citim, vineri, despre achiziția statuii ”Cumințenia Pământului”, a lui Constantin Brâncuși.
Moise Guran scrie despre “hipstereală și despre un exercițiu de conștiință națională”, cu referire la chemarea guvernului Cioloș la o subscripție cetățenească pentru achiziția Cumințeniei lui Brâncuși şi explică: “Mă scuzați, dar noi ăștia care am prins acea Constituție, de dinainte de 89, am experimentat trollingul și hate-ingul, înainte să se inventeze acești termeni”. Şi lecţia de morală, în virtutea donaţiilor pentru o cauză comună: “Deșteaptă treabă! În fond, n-ar trebui să fim uniți exact în proiectele naționale, în cele în care ar trebui să reverberăm într-o conștiință? Ei bine, da, din când în când această conștiință mai trebuie exersată, căutată, unsă și antrenată”.
Tolo.ro titrează cu litere de-o şchioapă: “Şeful suprem al Ringier îşi critică ziarul-fanion în revista grupului!” şi detaliază: “O imagine rară! Marc Walder, CEO Ringier, apare pe coperta Domo, revista internă a grupului de presă elvețian, ca un personaj populat de sentințe. Interviul său este prezentat drept ”un semnal de alarmă”, șeful anunțându-și angajații că ”aștept de la toți o curbă de învățare rapidă. Ringier trebuie să devină o companie a tehnologiei”. Concluzia? “Episodul în sine, un director de trust criticându-și linia editorială a titlului-fanion în revista grupului, este unul interesant. Care anunță, într-un fel, alte vremuri”.