11.5 C
București
luni, 29 aprilie 2024
AcasăSpecialRiscurile întârzierii autostrăzii Piteşti-Sibiu

Riscurile întârzierii autostrăzii Piteşti-Sibiu

Guvernanţii ar trebui să fie cei mai interesaţi de riscurile pentru producţia industrială a României pe care le implică întârzierea unor proiecte majore de infrastructură, aşa cum este tronsonul de autostradă dintre Piteşti şi Sibiu, a afirmat luni liderul Sindicatului Autoturisme Dacia (SAD), Nicolae Pavelescu, citat de Agerpres

“Orice zi de întârziere a autostrăzii înseamnă ca investitorul să ia decizia de a muta, dacă nu produsele, măcar componentele în altă parte a lumii. Şi asta ar trebui să-i intereseze în primul rând pe guvernanţi, şi pe noi, dar în special pe ei”, a declarat Pavelescu. 

El a explicat că autostrada Piteşti-Sibiu ar scurta timpul şi ar reduce costurile de transport pentru Dacia, ceea ce ar creşte competitivitatea uzinei de la Mioveni. “De câte ori mă întâlnesc cu directorul general de la Dacia-Renault mi se reproşează acelaşi lucru: voi, românii, minţiţi, aţi promis infrastructură şi n-aţi făcut-o (…). Ce credibilitate să mai avem? (…) Eu mă abţin să vorbesc de mutarea producţiei, dar când se ia o decizie pentru proiectele noi, se ţine cont de infrastructura ţării respective. Când se ia o decizie se ţine cont, de asemenea, de piaţă, câte maşini vinzi în zona respectivă, şi apoi se iau decizii dacă se mută sau dacă se fac în altă parte”, a mai spus Nicolae Pavelescu. 

El a atras, totodată, atenţia asupra problemelor pe care le-ar putea crea încă din acest an abandonarea programului de reînnoire a parcului auto. “Este posibil să scadă producţia şi de anul acesta, pentru că programul Remat, pentru noi, a însemnat cam 12 zile lucrătoare pe an. Remat-ul, pentru noi, înseamnă o punere în competiţie cu ceilalţi importatori şi producători europeni, Remat-ul pentru noi înseamnă că România respectă producţia pe care o face şi o vinde şi în ţară”, a afirmat liderul SAD. 

Aproximativ opt mii de persoane au participat luni la un miting organizat de SAD pentru susţinerea unor obiective de interes naţional, precum urgentarea construcţiei autostrăzii Piteşti – Sibiu. 

SAD solicită guvernanţilor şi clasei politice accelerarea lucrărilor premergătoare şi demararea urgentă a construcţiei autostrăzii Piteşti – Sibiu, susţinerea vânzării autoturismelor din producţia autohtonă şi, pentru a evita transformarea României în groapa de gunoi a Europei, modificări legislative care să descurajeze importul de maşini second-hand, modificarea legislaţiei în vederea introducerii contractelor de muncă la nivel naţional şi de ramură şi asigurarea unei asistenţe medicale la standarde europene, ţinând cont de necesităţile sanitare ale locuitorilor din Mioveni şi din împrejurimi. 

Sindicatul precizează că finalizarea autostrăzii Piteşti – Sibiu va genera mii de locuri de muncă şi le va consolida pe cele existente, iar ‘tergiversarea continuă a demarării lucrărilor induce ideea că există alte interese de a submina această importantă lucrare, finanţată de fapt cu bani europeni’. 

Alte două mitinguri de amploare, care au avut ca punct central urgentarea construirii tronsonului de autostradă dintre Piteşti şi Sibiu, au fost organizate de sindicaliştii de la Dacia în anii 2014 şi 2015. 

Cele mai citite

Benzina a ajuns mai scumpă decât motorina. Cât costă un litru de combustibil la pompă

În urmă cu doar câteva luni şoferii care alimentau cu motorină plăteau per litru cu 75 de bani în plus faţă de cei care...

Legea „păcănelelor” care interzice sălile de jocuri de noroc în localităţile mici, a intrat în vigoare

Legea „păcănelelor” care interzice sălile de jocuri de noroc în localităţile mici, a intrat în vigoare de astăzi. Legea, care modifică o ordonanţă de...

Rusia – Ucraina, ziua 796: Zelenski face un apel disperat pentru livrarea rapidă de arme

Preşedintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a lansat duminică un nou apel către comunitatea internaţională să se grăbească şi să livreze mai multe sisteme de apărare...
Ultima oră
Pe aceeași temă