16 C
București
miercuri, 1 mai 2024
AcasăSpecialSalariul minim pentru șoferii străini în tranzit, suspendat de Germania

Salariul minim pentru șoferii străini în tranzit, suspendat de Germania

Executivul german a anunțat că a suspendat temporar aplicarea unei prevederi legale care se referă la salariul minim în cazul șoferilor, în principal din Europa de Est, când aceștia tranzitează țara. Măsura a fost condamnată ferm de mai multe state europene, printre care se numără și România, iar Polonia a fost cea mai vehementă.

"Din considerație pentru vecinii săi" — în condițiile în care în Polonia firmele de transport și guvernul s-au angajat într-o veritabilă campanie împotriva noului sistem — guvernul a decis să suspende dispoziția privitoare la transportul de tranzit până la "clarificarea chestiunii juridice europene", a declarat în cadrul unei conferințe de presă de la Berlin ministrul muncii, Andrea Nahles, potrivit Agerpres.

Sesizată de Polonia, România, Marea Britanie și alte țări, în total 13, Comisia Europeană a lansat la 21 ianuarie o "procedură preliminară" pentru a verifica conformitatea acestei dispoziții a legii germane cu dreptul european. Dând asigurări încă o dată că, din punctul său de vedere, aplicarea prevederilor privind salariul minim tuturor, inclusiv șoferilor străini aflați în tranzit, nu încalcă regulile UE, Andrea Nahles a spus că se așteaptă la o decizie din partea Bruxellesului între lunile aprilie și iunie, în orice caz în această vară.

Germania practică de la 1 ianuarie un salariu minim universal de 8,50 euro brut pe oră. Aceasta este singura țară europeană care nu acordă excepții pentru salariații în tranzit, respectiv șoferii profesioniști care nu petrec decât câteva ore pe teritoriul german pe un traseu între Polonia și Spania de exemplu.

Până în prezent, Berlinul a decis că ei trebuie plătiți cu salariul minim german pentru acest timp petrecut în Germania, sub pedeapsa unor amenzi, și că angajatorii lor trebuie să întocmească un anumit număr de documente administrative, mai scrie Agerpres.

Berlinul a justificat acest regim prin dorința de a lupta împotriva dumpingului practicat de firmele de transport din estul Europei, un subiect care a provocat nemulțumire și în Franța, unde companiile de profil au denunțat "concurența neloială" a transportatorilor străini care își plătesc șoferii în condițiile salariale ale țării lor de origine.

Cele mai citite

Zelenski vede Ucraina membru în NATO cu o condiție majoră

Președintele Volodimir Zelenski consideră că Ucraina nu va putea deveni membru NATO până când nu va câștiga războiul cu Rusia, conform observatornews.ro. Secretarul general al...

România va avea cel mai mare skate park din estul Europei

Baza sportivă şi de agrement "Dumitru Dobrescu" din Slatina, unde municipalitatea a amenajat un skate park ce corespunde cerinţelor practicanţilor acestui sport şi care,...

Rublev îl elimină pe Carlos Alcaraz de la Madrid după două ore de joc

Carlos Alcaraz, tenismanul spaniol care ocupă locul 3 în clasamentul mondial, a suferit o înfrângere în sferturile de finală ale turneului ATP Masters 1.000...
Ultima oră
Pe aceeași temă