13.9 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăSpecialSe scumpesc vacanţele în sudul litoralului

Se scumpesc vacanţele în sudul litoralului

Primăria Mangalia intenţionează să majoreze impozitul pe clădiri la 1,95% din valoarea imobilului, nivelul maxim admis de Codul Fiscal.

Reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) spun că măsura planificată de Primăria Mangalia va împovăra agenţii economici, care vor fi oricum afectaţi de impozitarea terenului de sub clădiri începând cu anul următor, prevăzută prin noul Cod Fiscal. Aceste taxe vor duce mulţi agenţi economici în imposibilitate de plată şi îi vor determina să renunţe la proiecte viitoare de dezvoltare, conform FPTR.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc arăta într-un comunicat că majorarea impozitului pe clădiri nu face altceva decât ”să scumpească vacanţele în staţiunile din sudul litoralului, să descurajeze investiţiile şi să amplifice efortul de supravieţuire al agenţilor economici”. Potrivit federaţiei, în ultimii ani, în sudul litoralului au apărut multe investiţii majore în domeniul turismului, iar zona începuse să fie tot mai solicitată de turiști. „Noul Cod Fiscal permite un impozit pe clădiri între 0,2 şi 1,3%, plus o majorare de încă 50% a nivelului acestuia. Primăria Mangalia propune nivelul maxim permis, plus 50%, adică un impozit de 1,95%”, a declarat Nicu Moroianu, vicepreşedintele FPTR.

Federația propune ca primăria să adopte aplicarea unei cote de 1% din valoarea de impozitare a clădirilor şi să renunţe la majorarea de 50% permisă de noul Cod Fiscal. Pe de altă parte, reprezentanţii FPTR sunt nemulţumiţi de faptul că în ultimii ani nu le-a fost pusă la dispoziţie, spre analiză, execuţia bugetară la nivelul staţiunilor turistice. FPTR solicită Primăriei Mangalia ca taxele şi impozitele colectate din staţiunile turistice să se întoarcă în staţiuni, „nu cum s-a întâmplat până acum”, precizează reprezentanţii FPTR. Aceştia doresc să fie informaţi cu privire la nivelul colectării taxelor, cât şi despre cheltuielile făcute în şi pentru staţiuni. „Solicitarea noastră vine în urma faptului că am primit foarte multe reclamaţii din partea turiştilor legat de aspectul neîngrijit al spaţiilor verzi din staţiuni (am constatat cu toţii că tunsul ierbii a început abia după închiderea sezonului), legat de lipsa iluminatului public în multe zone turistice, de starea jalnică a trotuarelor şi aleilor, de prezenţa câinilor vagabonzi, de lipsa parcărilor şi a indicatoarelor etc.”, a mai declarat Nicu Moroianu.

Organizaţia patronală respinge totodată taxa specială de promovare şi, în cazul în care totuşi taxa va fi menţinută, vrea ca banii să fie colectați de către primărie și virați Asociaţiei de Promovare Sudul Litoralului.”De asemenea, FPTR solicită transparentizarea activităţii Primăriei Mangalia, punerea în discuţie publică şi prezentarea desfăşurătorului cheltuielilor de până acum a sumelor colectate prin taxa de promovare, mai ales că unele proiecte depuse la Direcţia de Turism nu au fost luate în considerare. Considerăm că până acum sumele colectate nu au fost gestionate eficient în scopul real al promovării turistice şi că cei mai buni gestionari ai acestei taxe sunt plătitorii înşişi, membrii ai organizațiilor patronale din sudul litoralului. Înfiinţarea unui nou Serviciu de turism şi organizare evenimente din cadrul Direcţiei Turism a Primăriei ca administrator al acestei taxe nu este cea mai bună soluţie”, a mai declarat reprezentantul FPTR. 

Cele mai citite

Mesajul Nataliei Intotero de Ziua Națională a Tineretului. Ministrul anunță că peste 15000 de tineri vor merge gratuit în tabără

Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Natalia Intotero, a transmis un mesaj cu ocazia Zilei Naţionale a Tineretului, care este sărbătorită pe data...

Amenzi de 4,6 milioane de euro pentru 29 de retaileri. Plus: deconectarea și telemunca în UE

Comisarul european pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, Nicolas Schmit, a declarat, cu ocazia zilei de 1 mai, că telemunca şi deconectarea trebuie să...

Revolut Travel Report: Ce recorduri în materie de turism se vor depăși anul acesta?

Revolut, banca digitală cu peste 40 de milioane de clienți la nivel global, din care peste 3,5 milioane în România, a întrebat 15.000 de respondenți...
Ultima oră
Pe aceeași temă