19.6 C
București
marți, 7 mai 2024
AcasăSpecialTrei elicoptere Puma Socat pentru fregatele Marinei Militare

Trei elicoptere Puma Socat pentru fregatele Marinei Militare

Opt absolventi ai Academiei Navale “Mircea cel Batran” au inceput de cateva zile un program de pregatire pentru a deveni primii piloti de elicopter ai fortelor navale. In paralel cu instruirea personalului aerian, marina militara poarta tratative pentru achizitia unei escadrile de elicoptere ambarcate.

Cei sase aspiranti si doi locotenenti au pus, saptamana trecuta, pentru prima data, piciorul intr-un elicopter. Dat fiind statutul de “boboci”, marinarii se vor antrena la inceput pe elicoptere usoare IAR 316 Alouette. Dupa un an, daca obtin brevetele de pilot, constantenii se vor perfectiona pentru a putea conduce tipul de aeronava pentru care marina a facut comanda, IAR 330 Puma Socat. Acestea din urma sunt varianta modernizata a aparatului IAR 330 Puma si dispun, pe langa sisteme moderne de armament, de aparatura de navigatie pe timp de noapte si in conditii meteo grele. Statul-Major al Fortelor Navale doreste sa cumpere trei astfel de elicoptere, ce vor fi distribuite fregatelor “Marasesti”, “Regele Ferdinand” si “Regina Maria”. Florin Popoaca, ofiterul responsabil cu relatiile publice al SMFN, a precizat ca aeronavele vor veni din fabrica dotate cu sisteme speciale de flotabilitate pentru zborul deasupra marii.

2006, anul in care se sparge gheata

Primul aparat va sosi la Constanta la sfarsitul anului viitor. Doi dintre absolventii scolii de aviatie de la Bobocu vor pleca la cursuri in strainatate, pentru perfectionare conform cerintelor NATO. In ciuda optimismului afisat de sefii marinei, care sunt convinsi ca subordonatii lor vor deveni piloti operationali, pentru cei opt va fi foarte greu. In primul rand, zborul deasupra marii necesita un efort dublu din partea echipajelor si a tehnicii. Mediul sarat uzeaza considerabil elicopterul, iar orientarea este deosebit de dificila. Tocmai de aceea pilotii se vor specializa in zborul la mica inaltime. O alta problema este apuntarea, mai exact aterizarea pe puntea fregatelor. Dimensiunile helioportului sunt reduse, iar echipajul trebuie sa ia in considerare vantul si oscilatia vasului pe valuri. Deloc de neglijat este si componenta de intretinere, intrucat marina nu dispune in prezent de logistica necesara la bordul fregatelor. Pe perioada navigatiei, aeronavele stau intr-un hangar special amenajat la pupa. Pe langa piloti, este nevoie si de tehnicieni, care sa mentina elicopterul in stare optima de functionare, sa-l inarmeze daca va fi nevoie si, in general, sa efectueze tot ceea ce tine de bunul mers al unei misiuni de lunga durata.

Cele mai citite

Românii sunt cel mai mult interesați de mașini marca Audi, BMW și Volkswagen 

Deși piața de mașini second hand a cunoscut turbulențe în ultimii ani, aceasta continuă să crească. Inflația și creșterea ratelor dobânzilor au atras cumpărătorii...

România are cea mai mare creștere pentru speranța de viață în UE, dar tot la coada clasamentului este

Spania este ţara din Uniunea Europeană cu cea mai mare speranţă de viaţă, de 84 de ani, şi se află peste media comunitară de...

Rusia atacă cibernetic Germania și Cehia. Ce măsuri s-au luat

Germania a anunţat luni că şi-a rechemat în ţară "pentru consultări" ambasadorul din Rusia, după ce vineri a acuzat un grup de hakeri ruşi...
Ultima oră
Pe aceeași temă