Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, joi, postul de televiziune Media TV din Bârlad cu suma de 10.000 de lei, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale privind informarea corectă a publicului în legătură cu două suplimente alimentare, transmite Mediafax.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, joi, solicitarea S.C. MEDIA STIL SRL Vaslui de prelungire a licenţei audiovizuale pentru postul de televiziune Media TV din Bârlad.
În acest context, Monica Gubernat a precizat că Media TV din Bârlad a difuzat materiale publicitare privind o serie de medicamente naturiste. Membrul CNA a afirmat că la finalul acestor reclame cu produse naturiste ar trebui să apară specificat "dacă acel produs este atestat medical sau nu", precizând că s-a insistat foarte mult pe vindecarea cancerului.
Propunerea de sancţionare, făcută de Monica Gubernat, a primit şapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea) şi două "împotrivă" (Vasile Buda şi Lorand Turos).
Sacţiunea s-a aplicat în baza articolului 3, alineatul 2 din Legea Audiovizualului, care prevede că "Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor", dar şi în baza articolului 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, conform căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
De asemenea, sancţiunea a fost aplicată în baza articolelor 128 şi 130 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit cărora "este interzisă menţionarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicaţii terapeutice referitoare la boli precum: a) tuberculoză; b) bolile cu transmisie sexuală; c) alte boli infecţioase grave; d) cancer şi alte boli tumorale; e) insomnia cronică; f) diabet şi alte boli metabolice", respectiv "este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping la produse şi tratamente naturiste, care, după caz, nu sunt însoţite de avertizarea, sonoră şi scrisă: a) Produs neatestat medical; b) Metodă neatestată medical. (2) Publicitatea şi teleshoppingul la produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu avertizarea: 'Acesta este un produs homeopat. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj', (3) Durata avertizării menţionate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde şi aceasta va fi difuzată la sfârşitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât şi vizual".
Totodată, membrii Consiliului au votat, în şedinţa de joi, prelungirea licenţei audiovizuale pentru Media TV din Bârlad.