15 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialONG: Producătorii auto manipulează consumul oficial. Mercedes, BMW și Peugeot, consum cu...

ONG: Producătorii auto manipulează consumul oficial. Mercedes, BMW și Peugeot, consum cu 50% mai mare

Scandalul Volkswagen face parte dintr-un cadru mai larg al înșelătoriilor practicate de industria auto europeană, conform unui studiu de la Bruxelles. Majoritatea constructorilor europeni au manipulează testele pentru stabilirea emisiilor de CO2, respectiv a consumului.

Transport & Environment (T&E), un ONG care colaborează cu Comisia Europeană, a prezentat un raport conform căruia majoritatea mașinilor noi produse în Europa au emisii de CO2 cu 40% mai mari decât o indică cifrele oficiale, conform ANE.

Cu toate că spune că dispozitive de manipulare a emisiilor de noxe precum cele folosite de Volkswagen nu ar fi prezente și la alți constructori auto, T&E acuză industria auto europeană că recurge la diverse tactici pentru a manipula testele pentru stabilirea emisiilor și implicit al consumului.

Citește și Audi recunoaște că trișat la testele de emisii. Câte milioane de mașini sunt afectate

“Scandalul Volkswagen a fost doar vârful icebergului”, a spus Greg Archer, manager pentru vehicule verzi în cadrul T&E. Paguba din buzunarul fiecărui client s-ar ridica la circa 450 euro anual, doar calculând pe baza diferenței dintre consumul oficial al mașinii și cel real, din trafic.

Cum păcălesc producătorii testele

T&E spune că unele modele ale unor constructori precum Mercedes-Benz, BMW sau PSA/Peugeot-Citroen consumă și cu 50% mai mult, în condiții reale de trafic, decât în actele mașinii. Astfel noile modele Mercedes Clasele A, C și E ar depăși chiar și pragul de 50%.

Producătorii păcălesc testele prin colantarea ușilor mașinilor cu materiale speciale care reduc rezistența la înaintare, folosirea de cauciucuri speciale, efectuarea testelor doar pe anumite suprafețe.

Citește și Scandal Volkswagen: Noi demisii la vârf. Cine îl urmează pe Winterkorn

Organizația de la Bruxelles a semnalat pentru prima dată problemele legate de disconcordanța dintre cifrele oficiale și cele reale ale constructorilor auto încă din anul 1998. Conform rapoartelor adunate de-a lungul timpului, diferențele dintre cele două cifre au crescut, de la 8%, media din 2001, la peste 40% în prezent.

Scandalul Volkswagen, care a dus la apariția a numeroase anchete în sectorul industriei auto europene, inclusiv penale (Winterkorn), a pornit după ce autoritatea de reglementare a emisiilor de noxe din SUA a scos la iveală faptul că producătorul german manipulase testele efectuate în SUA prin folosirea unui soft, ascuns pe modelele cu motorizări TDI (diesel).

Citește și Scandal Volkswagen: Fostul CEO, Winterkorn, ANCHETAT penal în Germania

 

 

 

Cele mai citite

Cât timp ar trebui să dureze plimbarea câinelui?

Plimbarea zilnică a câinelui oferă numeroase beneficii pentru sănătatea mentală, emoțională și fizică pentru aproape toți câinii. Plimbările oferă exerciții fizice, care sunt bune...

Sărbătoare în inima Bărăganului! Unirea Slobozia, prima promovată în Liga 1

Unirea Slobozia s-a impus cu scorul de 1-0 în deplasarea de la CS Mioveni, în etapa a șasea a play-off-ului Ligii a 2-a, și...

PSD Livrează: Pensiile înainte de Paște în 2024

Guvernul condus de Marcel Ciolacu a decis ca, în 2024, cu ocazia Paștelui Ortodox, pensiile pentru cei aproximativ 5 milioane de pensionari din România...
Ultima oră
Pe aceeași temă