Piața auto a intrat deja în vizorul giganților din IT, care încearcă să-și impună în noile generații de mașini propriile sisteme de operare. Ford și Toyota au anunțat însă că vor opune rezistență expansiunii Apple sau Google.
Producătorii auto Ford și Toyota se vor alia în încercarea de a dezvolta noi tehnologii de conectare la sistemele multimedia ale mașinii, care să concureze cu Apple CarPlay sau Android Auto. Cei doi constructori vor să ofere propriile modalități de conectare la mașină a terminalelor inteligente, precum smartphone-urile, potrivit ANE.
Ford mizează deja pe propriul sistem, Smart Device Link, care ar putea fi introdus și pe modelele japonezilor de la Toyota. Astfel o singură aplicație, pentru un post de radio spre exemplu, ar putea fi compatibilă pe toate modelele celor doi constructori.
Ford și Toyota și-au anunțat intențiile printr-o declarație în acest sens. Cei doi producători au suplimentat fondurile și au acordat o atenție specială sistemelor multimedia dezvoltate în ultimii ani, în contextul în care giganții IT amenință din ce în ce mai mult producătorii din lumea auto.
Previziunile din piață arată că sistemele dezvoltate de Apple și Google vor invada mașinile în anii următori, după ce s-a ajuns deja la noi versiuni ale sistemelor de interconectare. Până în 2020 este de așteptat să se vândă peste 30 milioane autoturisme, dotate cu sisteme Apple CarPlay și Android Auto.