12.2 C
București
luni, 29 aprilie 2024
AcasăSpecialEVALUARE NAȚIONALĂ. Subiectele la simularea la Limba română

EVALUARE NAȚIONALĂ. Subiectele la simularea la Limba română

EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. Elevii clasei a VIII-a au avut comentat o doina populară și să facă o compunere despre o zi de vară , în cadrul simulării la Limba română.

Citește și: EVALUAREA NAȚIONALĂ. Elevii clasei a VIII-a susțin, luni, simularea la Limba română 

La primul subiect, notat în total cu 42 de puncte, elevii au primit un fragment din doina populară "Foaie verde fir mohor", la care au avut de îndeplinit cinci cerinţe: să găsească pentru cuvintele din text "uşor", "seara" şi "să umblu" câte un antonim; să explice rolul cratimei în secvenţa "n-are"; să transcrie o comparaţie şi un epitet din textul dat; să menţioneze rima şi măsura primelor trei versuri ale textului; să prezinte, în 30-50 de cuvinte, semnificaţia versurilor "Cine n-are dor pe lume/ Să vină seara la mine/ Să vină să-l împrumut/ Că la mine e dor mult", conform Mediafax.

La al doilea punct al primului subiect, elevii trebuiau să redacteze o compunere din 150-250 de cuvinte, în care să motiveze apartenenţa la specie a doinei populare "Foaie verde fir mohor", respectiv să prezinte patru trăsături ale doinei populare, să ilustreze două trăsături ale acesteia valorificând textul dat, să aibă un conţinut adecvat cerinţei şi să respecte precizarea privind numărul de cuvinte.

La subiectul al doilea, notat cu 36 de puncte, elevii au primit un text dintr-un articol publicat în presă, cu titul "Cum se păstrează printre vilele din comuna bistriţeană Maieru unul dintre cele mai vechi obiceiuri de Sânziene".

Citește și: Calendar Evaluare Națională 2015. Absolvenții clasei a VIII-a vor susține proba la Limba românâ în 22 iunie

Elevii au avut de formulat câte un enunţ în care să precizeze, din text, data la care se merge la cules de sânziene şi persoanele care împletesc coroniţele, precum şi de scris numele autoarei şi titlul articolului. Totodată, li s-a cerut să menţioneze ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secvenţa "Seara, tinerii satului, acum îmbrăcaţi în blugi şi trening şi nu în straie populare cum se întâmpla acum 50 de ani se adună pe uliţe unde fac focuri", respectiv "seara", "satului", "populare", "fac".

De asemenea, elevilor li s-a cerut să precizeze funcţia sintactică a cuvintelor "preferinţele" şi "fiecăreia". O altă cerinţă viza transcrierea propoziţiei principale şi a celei subordonate din fraza: "Baza coroniţelor este din flori de sânziene, aceasta fiind completată cu păpădii, trandafiri şi alte plante care transformă coroniţele într-o pată de culoare". În plus, elevii au avut de construit o frază alcătuită din două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată subiectivă, având ca termen regent un adverb predicativ.

Ultimul punct al subiectului al doilea a avut ca cerinţă redactarea unei scurte naraţiuni de 80-150 de cuvinte, în care să fie relatată o întâmplare reală sau imaginară petrecută în timpul unei zile de vară.

Citește și: Evaluare Națională: Modele de subiecte și baremul la Matematică

Simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a va continua marţi cu testul la Matematică şi miercuri cu cel la Limba şi literatura maternă, pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă. Afişarea rezultatelor este programată pentru 6 martie.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă